YAZA GİRMEDEN UYGULAMANIZ GEREKEN 10 HAYATİ FITNESS TAVSİYESİ

(5)

Kilo verme umuduyla sürekli rejim yapmaktan bıktınız mı? Artık bunu düşünmeyin! İşte karşınızda yaz öncesi birkaç kilo vermenizi sağlamak için benimsemeniz gereken 10 iyi alışkanlık.

 

1) Yemeklerden önce su için

Biliyor muydunuz? Yemeklerden önce su içmek tokluk hissini artırır ve midenize doluluk hissi verir. Yaza girmeden kilo vermek için, her yemekten önce 1-2 bardak su içme alışkanlığı edinin. Bunu yapamıyorsanız başlangıç olarak su bakımından zengin yiyecekleri tercih edin: çiğ sebzeler, çorba… Yiyeceklerde bulunan su, daha uzun sürede vücuttan dışarı atılarak daha uzun süre tokluk hissi verir.

 

2) Doğal iştah kesici

Fitness seansından önce veya gün içinde aniden açlık hissettiğinizde, hemen hazır gıdalar tüketmeyin. Seçiminizi gerçek bir iştah kesici olan yağsız bir süt ürününden (sade yoğurt veya beyaz peynir) yana kullanmalısınız. Yanında birkaç dilim elma veya yulaf kepeği tüketin. Tercihinize göre, aşırıya kaçmadan bir avuç badem de yiyebilirsiniz. Badem, düşük glisemik indeksi ve protein bakımından zengin olması sebebiyle doyurucu bir besindir. Başka bir tavsiye de saat 17:00’den sonra şeker tüketmemenizdir.

 

3) Zayıflatıcı aksesuarlar

Yaz öncesi kolayca zayıflamanıza yardımcı olacak fitness aksesuarları arasından seçiminizi yapın:

  • Atlama ipi: kalori yakmak, düz bir karna sahip olmak ve vücudun alt kısmını güçlendirmek için idealdir. 15 dakikalık ip atlama 30 dakikalık jogging ile eşdeğerdir.

  • Stepper: Bu küçük tam teçhizatlı fitness aleti sadece kilo vermenizi ve kardiyo çalışmanızı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda vücudunuzun alt kısmını şekillendirmenizi sağlar (kalçalar, abdüktör kaslar, addüktör kaslar, dört başlı kaslar, uyluklar…)

 

4) Koçla beraber çalışın

Yaz öncesi spor yaparak kilo vermek için kendinizi nasıl motive edebilirsiniz? Kişisel koçları deneyebilirsiniz! Yapabiliyorsanız ideali kendinize haftada 3 seans ayırmanızdır. Koç size eşlik ederek yaz tatiliniz öncesinde ve sonrasında 2 ay boyunca forma girmeniz için bir program hazırlamanıza yardım edecektir. En iyisi, aynı seansı paylaşmak için 1 veya 2 arkadaşınızla birleşerek koçunuzla aynı ücret tarifesinde anlaşmanızdır (aynı spor aktivitesini yapacağınız arkadaşlarınızı seçin).

5) Dış mekân fitness

Güzel havalar gelmişken, antrenmanlarınızı dış mekânlarda yaparak bundan yararlanabilirsiniz. İşte yazdan önce form tutmak için rahatlıkla yapabileceğiniz egzersiz rutini: 1 dakikalık ip atlama, 15-30 squat, 10-30 şınav, 15-30 lunge hareketi, 15 saniye-1 dakika arası planche hareketi, 10-30 karın hareketi (crunch ve/veya basen yuvarlama hareketi). Bu devri 15-40 dakikalık egzersiz süresi boyunca 3-5 defa tekrarlayın. Bu programı başka aktivitelerle tamamlamayı unutmayın (bisiklet, hızlı yürüyüş…). Sonuç alabilmeniz için, haftada en az 2-3 kez antrenman yapmalısınız!

 

6) İlerlemenizi ölçün

Kilonuza takıntılı mısınız? Öyleyse tartınızı ortadan kaldırın! Tatilden önce birkaç kilo vermeye kararlıysanız belki de sonuçları görmek için yöntem değiştirebilirsiniz. Bir terzi mezurası ile düzenli olarak belinizin, kalçalarınızın, uyluklarınızın çevresini ölçün. Hatta en iyisi fermuarı kapanmayan bir pantolon veya etek çıkarın ve yaz öncesi zayıflama hedefinizi bu şekilde belirleyin. Vücut ölçülerinizin küçülmesi vücudunuzdaki yağ kaybına işaret ettiği için kilo kaybından çok daha önemli ve ilginç bir bilgidir.

 

7) Zayıflamak için uyuyun

Bunu biliyor muydunuz? Uyku eksikliği açlık hormonlarını artırır (grelin) ve tokluk hissi veren hormonların (leptin) üretimini azaltır. Bu yüzden formda kalmak ve kilo alımından kaçınmak için her gece en az 7 saat uyumalısınız. Mümkün olduğu kadar erken yatmaya ve yatağınızda uyumaya çalışmalısınız. Yavaş beyin fonksiyonu gerektiren “yavaş ve derin” uyku ancak gece yarısından önce gelebilir. Bu tür uyku en iyi ilaçtır.

 

8) Spor ayakkabılarınızı unutmayın!

Yazdan önce fiziksel olarak forma girmek için, fitness ayakkabılarınızı yanınızda taşıyın. Günlük yürüyüşlerinizde veya yürümenizi gerektiren tüm aktivitelerde ayakkabılarınızı kullanın. Örneğin; öğle yemeğine çıkarken, çocuklarınızı okuldan almaya giderken veya merdiven inip çıkarken. Spor ayakkabılarınız ayağınızda olursa her daim tempolu ve dinamik bir şekilde yürürsünüz. Bu küçük ipucu gündelik yaşamınızda formunuzu düşünmenizi de sağlayacaktır.

 

9) Yeni bir spor dolabı

Bazen motivasyonunuzu arttırmak için küçük bir jest yeterli olur. Spor dolabınıza yeni bir esinti eklemeye ne dersiniz? En iyi çözüm: kendinize yeni bir fitness kıyafeti hediye ederek büyük bir değişiklik yapabilirsiniz. Bu, kendinizi egzersiz yapmaya zorlamak için harika bir yöntemdir!

 

10) Haftada en az 2 kez kardiyo

Kalbinizi korumak ve yaz öncesi formunuzu geliştirmek için kardiyo çalışmak üzere kendinize haftada 2 veya 3 kez zaman ayırın. Seviyenize ve deneyiminize göre koşu bandında (veya hava müsaitse dışarıda) 20 dakika-1 saat arası çalışın: sportif yürüyüş, kısa gezintiler veya hızlı yarışlar, seçim sizin!

 

 

 

Anlaşıldığı üzere, hızlı ve etkili zayıflama için çok katı bir rejim yapmanıza gerek yok. Basit ve etkili püf noktaları size gündelik yaşamda formunuzu (ve siluetinizi) düşünme fırsatı verebilir. Dengeli bir beslenme, düzenli fiziksel aktivite ve dinlendirici bir uykunun başarınızın anahtarı olacağını unutmayın. Yazdan önce zayıflama hedeflerinize ulaşmak için, ajandanıza sportif aktivitelerinizi not edebilirsiniz. Daha fazla mesafe kat edebilmeniz için, kendinizi daha fazlasını düşünerek motive edebilirsiniz! 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
SAYFA ÜST KISMI