conseils-reprendre-le-sport

SPORA DÖNÜŞ : KOÇUN TAVSİYELERİ

Yeni yıl kararları mı ? Tereddütsüz Spora başlamak, tabi ki ! Bu başlangıcı yaparken, sportif koçumuzun tavsiyelerini takip edin.

 

1) Hedefinizi belirleyin

Uzun bir aradan sonra spora tekrar başlamadan önce, kendinize bir hedef belirlemek şarttır. Neden sportif bir aktiviteye başlıyorum  : Kilo vermek mi istiyorum ? Formumu geri kazanmak mı istiyorum ? Vücuduma şekil vermek mi istiyorum ? Kas geliştirmek mi istiyorum ? Hedefinizi belirledikten sonra yapmanız gereken, antrenman programınızı belirlemek ve ritminizi kararlaştırmak.

 

2) Kendinizi tanıyın

Hedeflerinize yönelik antrenman programınızı belirlerken, bir sportif koçun tavsiyelerinden yararlanmaktan çekinmeyin. Dahası, fiziksel durumunuzu öğreneceğiniz bir kaç antrenmanla başlayın. Bir kaç özel koç destekli seanslar, düzgün bir temelde başlangıç için ideal olacaktır. Koçunuzun desteği değerlidir : Dolu dolu, düzenli ve belli bir hedefe yönelik çalışmanızı sağlar...

 

3) Hazırlanın

Spor seansı öncesi, rahat ve uygun kıyafetler seçmek önemlidir. Dış görünüşü düşünmek gereksiz; hareketinizi önlemeyecek, rahat hissettiğiniz fitness kıyafetlerini tercih edin. Sistematik ısınma hareketleri yapın : 10 dakikalık koşu bandında yürüyüş veya kürek egzersizleri vücudunuzun tümünü hazırlamanızı sağlayacaktır. Antrenmana başlamadan önce eklemlerinizi de açmayı unutmayın.

 

4) Zevkleri çeşitlendirin

Yeni bir başlangıç kararı almak güzel bir şey. Fakat bu karara tutunmak başka bir zorluk. Çabucak vazgeçmeyi önlemek için antrenmanlarınızı çeşitlendirmeniz iyi olacaktır. Tekdüze ve aynı programa kendinizi bağlarsanız, sıkılma riski ortaya çıkar dolayısıyla çabucak teslim olursunuz. Kulübünüz veya salonunuzdan tam antrenman programı talebinde bulunun veya sportif bir koçtan kendi profilinize en uygun aktiviteleri söylemesini isteyin.

 

5) Doğru tempoyu bulmak

Düzgün sonuçlar almak için hangi tempoda antrenman yapmalıyım ? Genel olarak cevap vermek gerekirse : Hedefinize ulaşmak için haftada en az 2 kere 1 saatlik antrenman yapmak gerekmektedir; 3 kere ise ideal tempodur. Eğer boş zaman yaratma sorununuz varsa, spor salonu yerine evinizde antrenman yapmayı tercih edebilirsiniz : domyos.com.tr adresinde evdeki antrenmanlarınıza yardımcı olacak tavsiyeler ve programlara ulaşabilirsiniz.

 

6) Ayaklarınız yere bassın

Anında sonuç elde edemeyeceğinizi unutmayın. Sabırlı olun ve çıtayı çok yüksek tutmayın, fiziksel kondisyonunuza uygun hedefler belirleyin. Etapları es geçmeyin, her şeyi sırasıyla yapın. Örneğin: Hedefim 10 kilo vermek olsun, ilk ay için 2 kilo vermeyi hedef koyuyorum daha fazlasınız değil. Sağlığınızı tehlikeye atmayın ve adım adım ilerleyin. Emin adımlarla ilerleminize yardımcı bir program edinin. Ararlara dinlenme zamanları koyun, işleri aceleye getirmeyin. Daha iyi bir forma sahip olmanın temel taşı olan uykuyu da unutmayın!

 

7) Aklınızın bir köşesinde dursun

Tüm antrenman boyunca susuzluğunuzu gidermeyi unutmayın, bu çok önemli ! Susuz kalmamak; besinlerin doğru şekilde kullanımını sağlar, kasların çalışmasını düzenler ve dinlenme aşamasını daha verimli hale getirir. Özellikle konsantre kalmaya çalışın ve kendi fiziksel kapasitenize göre antrenman yapın, başkasınınkine göre değil. Son olarak, her antrenman sonrası vücut ritminizi normale döndürecek aşamayı atlamayın : Derin ve sakin nefes alıp verin, birkaç dakika yürüyün ve egzersizleri açma-germe hareketleriyle bitirin.

 

8) Motivasyonunuzu kaybetmeyin

Bir fiziksel aktiviteye başlamak, iki kişi veya arkadaşlar arasında olduğumuzda daima daha motive edicidir. Başkalarıyla birlikte spor yapmak, egzersiz seanslarından gerçek bir buluşma gibi faydalanarak, birbirini karşılıklı olarak teşvik etmektir. Böylece, spora yeniden başlamak daha kolay olur, Sizinkine yakın bir fiziksel kondisyona sahip bir kişi ile, ikili çalışmanız ideal olandır.

 

9) Zekice beslenin

Spora geri dönüş güzel bir başlangıç ama yaşam şeklinizi ve beslenmenizi de buna uyarlamak işlerin daha yolunda gitmesini sağlayacaktır ! Dengeli beslenmek için belli başlı basit kurallar vardır :

  • Asla öğün atlamayın; sabah, öğlen ve akşam yemek yiyin.

  • Atıştırma : komposto, meyve veya tahıl barlarını tercih edin.

  • %100 dengeli tabak : Her biri üçte birlik oranda; nişastalı ürün(makarna, pilav), protein (balık, et, yumurta) ve sebzeler.

  • Küçük kaçamaklar : Arada sırada küçük kaçamaklar yapmak size de iyi gelecektir, dengeli beslenme uzun süreye etki eder. ( bazı zamanlarda küçük bir parça çikolataya kim hayır diyebilir ki?)  

SAYFA ÜST KISMI