conseils-active-astuce-mincir-en-douceur-par-ou-commencer

EMİN ADIMLARLA İNCELMEK : NEREDEN BAŞLAMALI?

Nasıl yavaş yavaş ama emin adımlarla kilo veririm ? Bu sorunun cevabını keşfetmenizde size birkaç etkili ve basit zayıflama tavsiyeleri sunuyoruz.

Vücudunuzu inceltmekte sıkıntı çekiyor ve fazladan kilolarınızdan kurtulmakta zorluk çekiyorsanız, bazı temel kuralları uygulayarak işe başlayın. Domyos koçumuz Olivier'nin zayıflama tavsiyelerini dinleyerek hiç üstüne düşünmeden emin adımlarla zayıflayın!

 

Zayıflamayı ne sağlar ?

Zayıflamak konusunda, gizli saklı yok; hareket etmek şart! Her şeyden önce, eğer daha ince görünmek istiyorsanız, işe büyük kas gruplarını çalıştırarak başlamalısınız; yani sırasıyla kalça, bacaklar, sırt ve göğüs. Aynı zamanda kalp ritmini arttıran bir kardiyo aktivite yaparak, kalori yakıp kas çalışmanıza destek olmalısınız. İdeal olan; kas çalışma ve kardiyo antrenmanlarını bir arada götürmek: böylece daha iyi bir sonuç elde etmek oldukça kolay olacaktır.

 

Eğer sağlıklı bir zayıflama hedefliyorsanız, vücudunuzu dinlemede kalın: Kendi ritminizde ve seviyenizde egzersizler yapın, vücudu fazla zorlamak gereksizdir! Önemli olan, antrenman sürenizi belirlemeniz, ona sadık kalmanız (20-30 veya 40 dakika !) ve seviyenizin üstünde kalacak zor egzersizler yapmamanız.

 

İncelmek için en iyi antrenman nedir?

İncelmek için en iyi yöntem , belli kas gruplarının ritmik şekilde ve belli bir süre içerisinde çalıştırmaktır. Bunun için, zincirleme egzersiz antrenmanları harika bir etki yaratacaktır : hem kas geliştirme egzersizlerini hem de kardiyo egzersizlerini bir arada yapmış olacaksınız. Bu tipte kullanılan ağırlıklar (ör : dambıl, halter) her zaman hafif olmalıdır. Böylece ağırlık, uzun ve yoğun egzersizlere ve kısa dinlenme sürelerine uyumlu olacaktır.

 

Eğer bir fitness salonunda antrenman yapıyorsanız; koşu bandında dinamik yürüyüş, eliptik bisiklet ve kürek aletlerini kullanmanız çok yararlı olacaktır. Antrenmanınız sportif olmalıdır : rahat bir işleyişte egzersizleri sürdürün (örnek tempo : efor sırasında biriyle konuşabilecek ama şarkı söyleyemeyecek rahatlıkta olmalısınız, ayrıca hiçbir kas ağrısı çektiğinizi hissetmemelisiniz.).

 

Zayıflamak için beslenme tavsiyeleri nelerdir?

Vücudunuzun incelmesi için uyulması gereken belli beslenme kuralları vardır. Gelin koçumuzun sizinle paylaşacağı tavsiyeleri inceleyelim :

 

  • Sıfır abur cubur !

  • Kilo alımına neden olan alkol ve gazlı içecekleri bırakın

  • Dışarıda fastfood yemek yemeyi azaltın hatta bitirin; ev yemeklerine yönelin.

  • Düşük glisemik endekse sahip besinler tükenmeye özen gösterin.

  • Karbonhidrat (makarna, pirinç, ekmek) sabah tüketmeye özen gösterin çünkü alacağınız enerji gün içerisinde tüketilecektir. Öğlenleri ortalama bir yemek yiyin, akşamları ise az.

  • Rafine ürünlerden kaçının : Beyaz ekmek, şekerli mısır gevrekleri, beyaz pirinç, beyaz makarnalar.

  • Öğlenleri tabağınızda; protein (balık, et, yumurta), karbonhidratlar ve sebzelerin olmasına özen gösterin. Akşamları ise sadece protein ve sebzelerin olması yeterlidir.

  • Öğlenleri ayak üstü atıştırmaktan kaçının : öğünü bir gün önceden hazırlayıp düzgün bir yemek yemek, akşam aç kalınıp fazlasıyla yemek yemekten iyidir.

 

Kilo almak çok kolay : tuzaklardan kaçının !

Zayıflamak için aç kalmaya yönelik rejimler yapmanın hiçbir anlamı yok. Uzun vadede kilo vermek için biraz özen göstermek yeterli olacaktır. Şimdi sizin formda kalmanızın ve sağlığınızın önüne geçmeye çalışacak tuzakları inceleyelim.

 

  • Uykusuzluk

  • Kısıtlayıcı rejimler

  • Aktivite eksikliği (öneri : asansör kullanmayı bırakın, merdivenlere yönelin)

  • Sadece keyfe düşkünlük yüzünden bir beden büyük giyinmek...

  • Çocuklarla beraber abur cuburlara kanmak !

 

 

 

Buraya kadar formunuzu geri kazandıracak bazı zayıflama tavsiyeleri aldınız. Şu basit denklemi aklınızdan çıkartmayın : zayıflamak için, tükettiğinizden daha fazla harcamalısınız. Bunun için , daha dengeli ve az besin tüketin.. ve tabiki daha fazla hareket edin! 

SAYFA ÜST KISMI