conseils-5-bonnes-raisons-de-faire-du-velo-elliptique

ELİPTİK BİSİKLET KULLANMANIZ İÇİN 5 NEDEN

(17)

Formda kalmak ve formunu yeniden kazanmak isteyenler, önerilerimize kulak verin! Eliptik bisikleti sadece bir kardiyo egzersizi aleti olarak biliyor olabilirsiniz. Ama onun sunduğu asıl avantajların farkında mısınız? Bu yazımızda eliptik bisikletin faydalarını keşfedebilirsiniz.

 

1: Eliptik bisikler kilo vermenizi sağlar

Kilo vermeye karar verdiyseniz eliptik bisikletler tam size göre: Eliptik bisikletiniz ile, maksimum kalp atış hızınızın %70'i ile her gün yarım saat yapacağınız antrenmanlar sayesinde fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz. Bu egzersizleri yaparken tüm kaslarınızı çalıştırmanın yanı sıra yağ da yakarsınız. Vücudunuzun sadece bir bölümünü çalıştırmak yerine yükü tüm noktalara dağıtırsınız. Antrenmanlarınız için sağladığı diğer özellikler ise antrenman programınıza sadık kalmanızı sağlaması ve bunun sonucunda hızlı, motive edici sonuçlar almanızı sağlamasıdır.

 

2: Eliptik bisiklet vücudunuzu %80 oranında sıkılaştırır

İşte sizi forma sokacak bir fitness ekipmanı. Eliptik bisiklet ile, tüm vücudunuzdaki tüm kaslar aynı anda çalışır. Pedalları çevirirken kalçalarınızı ve baldırlarınızı; tutma kolları ile çalışırken, kollarınızı, omuzlarınızı ve göğüs kaslarınızı çalıştırırsınız. Ayrıca, eliptik bisiklet egzersizi sırasında dik durmanız gerekir (sırt ağrılarına iyi gelir) ve bu durum, karın kaslarınızın doğal bir şekilde güçlenmesini sağlar.

 

3: Eliptik bisiklet egzersizi kalp için faydalıdır

Kardiyo egzersizleri, fiziksel veya motor kaslarının rehabilitasyonu için şiddetle tavsiye edilmektedir. Ayrıca, formunuzu ve kardiyovasküler sağlığınızı korumanız için de önemlidir. Düzenli yapılan fiziksel antrenmanların  kalbi güçlendirme, kan dolaşımını arttırma ve kolestrolü düşürme gibi faydaları bulunmaktadır.  Eliptik bisikletsolunum performansını yükseltmek gibi ek faydalar da sağlar. Kullanımının kalp güçlendirici etkileri olduğu onaylanmıştır.

 

4: Eliptik bisiklet eklemlere zarar vermez

Eliptik bisikletin en önemli avantajlarından biri, kullanım sırasında eklemlerinizi incitmeniz gibi bir  risk olmamasıdır. Elips şeklindeki hareketleri sayesinde vücudun doğal koşma hareketleri yapmasını sağlayarak vücut ağırlığınızın iki bacağınız arasında eşit dağılmasını sağlar. Eklemlerinizin en az etkiye maruz kalırken, kaslarınız kolayca çalışır. Sporcular, eliptik bisikleti fiziksel hazırlık  veya bir sakatlanmadan sonra forma girmek amacıyla düzenli olarak kullanırlar.

 

5: Eliptik bisiklet ile stresten arının!

Eliptik bisikletin faydaları fiziksel olmasının yanı sıra psikolojiktir. Antrenman yapmak, hem vücudunuza hem de ruhunuza iyi gelir: Spor yaparak stres atarsınız. Spor yaptığınız sırada ve sonrasında, beyniniz endorfin, yani ünlü mutluluk hormonunu salgılar. Eliptik bisikletiniz ile yapacağınız antrenmanlar için istediğiniz  zamanı seçmekte özgürsünüz: Sabah uyandığınızda, öğle molası verdiğiniz gün ortasında veya akşamları.

Antrenman tavsiyeleri

Eğer hangi antrenman ile başlayacağınızı bilmiyorsanız 30 dakikalık eliptik bisiklet antrenmanı ile başlayın:

  • 10 dakika boyunca, düşük hızda yürüyüş yaparak ısının
  • Hızınızı aşama aşama artırın: Dayanıklılığınıza bağlı olarak 15 dakikalık antrenman yapın. ( örneğin, nefesiniz kesilmeden birileriyle konuşabiliyor veya yüksek sesle okuma yapabiliyorsanız doğru hızda antrenman yapıyorsunuz demektir)
  • Yaklaşık 5 dakikalık sürede temponuzu düşürüp soğuyun

 

 

 

Artık eliptik bisiklet kullanmak için 5 nedeni  biliyorsunuz. Belirgin sonuçlar almak için en az haftada 2 kere 45 dakikalık aşamalı antrenmanlar yapın. Su içmeyi ve antrenmanlardan sonra esneme hareketleri yapmayı unutmayın! Herhangi bir sıkıntı durumunda doktorunuza danışın. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
SAYFA ÜST KISMI