DÜZ BİR KARNA NASIL SAHİP OLUNUR ?

Bahar geldi ve plaj hayalleri tekrar gün yüzüne çıktı. Vakit, vücudumuzdaki şişkinlikleri atma ve düz, güzel bir karna sahip olma vakti. Belki de yeni bir yaşam tarzı benimsemelisiniz. Düz bir karna sahip olmak ve bunu korumak için zayıflatan önerilerle karşınızdayız.

 

Yemek yerken yavaşlayın

Tokluk sinyalinin ancak 20 dakikanın sonunda verildiğini biliyor muydunuz? Vücudumuz beynin gönderdiği tokluk sinyalini ancak bu sürenin sonunda alıyor. Kendinize her öğün için 30 dakika vererek ve yavaş yiyerek, tokluk hissini zamanında duyabilir ve fazla yemenin önüne geçebilirsiniz! Birçok çalışma, hızlı yemenin obezite riskini artırdığını ortaya koymuştur.

 

Lif tüketiminizi dengeleyin

Liflerin bağırsak hareketlerini kolaylaştırarak bazı hastalıklara karşı bizi koruduğunu ve kilo kontrolüne yardımcı olduğunu biliyor muydunuz?

Yapılan çalışmalar, günde 25-30 g arası lif alımını öneriyor.

Lifler, midede suyu emerek tokluk hissi verir, dolayısıyla açlığı bastırma etkileri son derece güçlüdür. Tam tahıllarda, meyvelerde, sebzelerde ve baklagillerde bulunur. Yine de lif tüketiminde aşırıya kaçmamak gerekir, çok fazla lif alımı bağırsakları irite ederek şişkinliğe sebep olabilir.

Tercihinizi sebzelerden yana kullanın

Sebzelerin vücuttaki fazla suyu dışarı atmaya yardımcı olduğunu biliyor muydunuz? Sebzeler su ve lif bakımından zengindir, kolay sindirilirler ve vücuttaki atıkların yok edilmesine yardımcı olurlar. Baklagil tüketimini kısıtlamalısınız, baklagiller lif bakımından çok zengindirler ve şişkinliğe sebep olabilirler. Düz bir karın için tüketmeniz gereken sebzelerden bazıları salata, pancar, enginar ve kuşkonmazdır.

 

Tuz tüketimini kısıtlayın

Beslenmenizde tuza fazlaca yer vermeniz, vücudunuzun su tutmasına sebep olabilir. Tuzun beslenmedeki rolü organizmadaki suyu tutmaktır. Bu yüzden size tavsiyem, yemeklerinize tuz atmadan önce yemeğin tadına bakmanızdır. Aynı zamanda tuz bakımından zengin olan işlenmiş gıdaları da kısıtlamanızı tavsiye ederim.

 

Sindirim sisteminizi koruyun

Bakterilerin kalın bağırsağımızı koruduğunu biliyor muydunuz? Sindirim borusunu korumak ve güçlendirmek için, “probiyotik” adı verilen yararlı bakterileri tüketmek önemlidir.

Bu bakterilerin birçok görevi arasında, karın ağrılarını ve şişkinlikleri azaltmak ve bağırsak hareketlerini düzenlemek bulunur. Bunun için, lif bakımından zengin gıdalar en iyisidir; lifli gıdalar bağırsak florasının korunmasında çok önemli bir rol oynar. İşlenmemiş gıdaları tercih etmenizi ve tam tahılları veya yarı yarıya tam tahıllardan oluşan gıdaları tüketmenizi tavsiye ederim. Sebzeleri unutmayın! İdeal olan her öğünde bir porsiyon çiğ, bir porsiyon pişmiş sebze tüketmenizdir.

 

Özetle: tercihinizi dengeli beslenmeden yana kullanın

Yukarıdaki açıklamaların hepsinin özeti dengeli bir beslenmedir:

  • Bir günde 3 öğün yemelisiniz: kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeği.

  • Her öğünde bir miktar nişastalı besin tüketmelisiniz (şişkinlik yapabileceğinden aşırı baklagil tüketiminden kaçının).

  • Bir veya iki öğününüzde et, balık veya yumurta türünden bir protein kaynağı besin tüketin.

  • Her öğünde sebze yemeyi unutmayın.

  • Her öğünün sonuna tatlı olarak bir süt ürünü ekleyin.

  • Yağ alımınızı kısıtlayın.

  • Şekerli ürünleri kısıtlayın.

  • Gün içinde düzenli olarak su içmeyi unutmayın.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
SAYFA ÜST KISMI