CROSS TRAINING : FİZİKSEL KONDİSYONUNUZU EVDE GELİŞTİRİN.

Cross training; fitness salonlarında günden güne yaygınlaşan ve eğlenceli bir aktivitedir. . Farklı egzersizler sayesinde, boş zamanlarında genel fiziksel kondisyonunuzu hızlıca arttırmak için hevesli insanlar için idealdir. Sporcular, zayıf noktalarını iyileştirmek ve daha yoğun antrenman programlarını desteklemek için bu disiplini kullanmaktadır. Bu makalede, Domyos size bu antrenman yöntemini anlatacak.

 

Cross training nedir?

Cross training veya komple fonksiyonel antrenman; belli bir kasın çalıştırılmasını hedefleyen geleneksel kas geliştirme antrenmanıdır. Birkaç seneden beri, form kazanmayı hızlandıran bu spor disiplini herkese yönelik hale gelmiştir. Diğer antrenman yöntemlerinden farkları şunlardır:

 

  • Yoğunluğu en yüksek antrenman şekli; tüm kasların harekete geçmesini sağlayan egzersiz zinciri içeren ve dinlenme süresinin çok az olduğu klasik antrenmandır. ( yoğunluk arttıkça egzersizler daha da zorlaşır).

  • Fonksiyonel hareketler tüm kas gruplarını harekete geçirip koşma, zıplama itme, çekme, atma gibi doğal hareketlerden oluşmaktadır.

  • Çok sayıda egzersiz seçeneği, seanslar renkli ve çeşitli kılmaktadır.

 

Bu üç prensip, cross training disiplinini özel ve çok etkili bir yöntem yapmaktadır.

 

Cross training yapmak için 5 güzel neden

Cross training metodunun özel ve çok etkili olmasının 5 farklı nedeni vardır :

 

Seansların uzunluğu

Seansların çok kısa olması sayesinde spor yapmak için fazla zamanı olmayan insanlar için ideal. Haftada 3 kere 30 dakikalık antrenmanlar; kalp-akciğer sisteminin güçlenmesi, kas gücünün artması, yağ yakımı ve kas-kütle oranının arması için mükemmel bir yöntemdir.

 

Sürekli ilerleme ve etkililik

İster yeni başlamış olun ister deneyimli, 1 haftalık cross training antrenmanı fiziksel olarak sizin güçlenmenizi sağlar. Örneğin, bir koşucu kondisyon olarak ilerlemese de (tabi ki kondisyonunundan ödün vermeden!!), gücünü, hızını ve patlayıcılığını arttırabilir.

 

Çeşitli ve eğlenceli egzersizler

Cross traning antrenmanlarının asıl amacı komple bir sporcu olmaktır, yani hem güç olarak hem dayanıklılık olarak dengeli bir vücuda sahip olmak. Her seans farklı şekilde ilerleyerek monotonlaşmanın önüne geçilebilir. Bu da haliyle egzersiz yapmaktan maksimum zevk almak demek!!

 

Fiziksel kapasiteyi güçlendirme ve geliştirme :

  • Kardiyovasküler ve akciğer sistemlerinin dayanıklılığı

  • Kasların dayanıklılığı

  • Güç

  • Esneklik

  • Hız

  • Atiklik

  • Koordinasyon

  • Denge

  • Kas tonunu ve şeklini dengeleme

 

Az malzeme ile spor!

Cross training yapmak için ağır ve çok sayıda malzeme almaya ihtiyacınız yok. Bir kaç hareket ve malzeme inceleyelim :

  • Push Up Barı ile itme hareketleri, tıpkı şınav gibi

  • Barfiks ve diğer çekme hareketleri için tek ihtiyacınız olan BT 200 Barfiks Aleti

  • Kas geliştirmek için Domyos Kas Geliştirme İpi

  • Daha çeşitli hareketlerde ise Kettle Bell, sağlık topları ve ağırlık kemerleri zorluğu arttırmanızı sağlar.

 

Bir cross training seansı nasıl işler?

Bir cross training seansı ortalama 1 saat sürmektedir. Belli aşamaları şu şekildedir :

  • Isınma aşaması; vücudu efor harcamaya hazırlamak için.

  • Kardiyovasküler sistemi ve kas gelişimini sağlayan egzersizlerden oluşan ana kısım.

  • Hafif tempoya geri dönüş : Aktif soğuma, rahatlama, oto-masaj, esneme hareketleri...

 

Cross training metodunun, fiziksel gelişme ve güçlenmeye etkilerini böylece öğrenmiş oldunuz. Performansınızı arttırmak ve tutku sporunuza destek olması için kullanmaktan çekinmeyin!

SAYFA ÜST KISMI