YAĞ YAKAN 5 BESİN

Düzenli olarak spor yapıyorsunuz ve artık dengeli beslenmenin de zamanının geldiğini mi düşünüyorsunuz? Yağ yakıcı besinler ile vücudunuzun yağ yakımını hızlandırın. Bu besinlerden bazıları şekerin yağ olarak depolanmasını azaltıcı ve eliminasyonu kolaylaştırıcı etkisi ile tanınır. İşte sizin için hazırladığımız yağ yakıcı besinler dosyası. Yağ yakıcı 5 besini keşfedin. Bu bilgileri not alın!

 

Avokado

Yağlı bir meyve olsa da (100 gr için 160 Kcal) avakado sporcular için çok faydalıdır. Avokado, faydalı yağlar açısından zengin bir besindir. İçerisinde, özellikle   oleik asit  açısında zengin tekli doymamış yağ asitleri bulunur. Bu yağlar kalp-damar sistemi açısından koruyucu etkiye sahiptir. Ayrıca, egzersiz sırasında kolayca yakılan bu yağlar  yağ yakımını hızlandırır. Avakado aynı zamanda  kas-sinir sistemi açısından yararlı olan lesitin içerir. Lesitin aynı zamanda  kolesterol seviyesini düzenler. Lif oranı düşük olan avakadoyu, hem spordan önce hem de spordan sonra tüketebilirsiniz. İçerisinde bulunan  potasyum, kalsiyum, magnezyum asit atıklarının nötralize edilmesine yardımcı olur.

 

Taze somon balığı

Somonun yağlı bir balık olduğunu mu düşünüyorsunuz? Somon, zayıflamak için mükemmel bir besindir. 100 gram taze somon, 205 kcal'dir. Bu lezzetli balık, en zengin omega 3 (kalbi koruyan yararlı yağ) kaynaklarından biridir. Somonun içerisinde bulunan maddeler yağ yakımını hızlandırır ve organizma tarafından kolaylıkla yakılır. Kötü yağların depolanmasını önler ve şekerin hücreler tarafından daha iyi işlenmesini sağlar. Somonu asla uzun süre açıkta bırakılmamalıdır. Açıkta bırakılan somon faydalı aktif maddelerini kaybedebilir. Somonu farklı şekillerde tüketebilirsiniz. Yağların sindirimini kolaylaştırmak için, taze limon kabuğu ve dereotu ile birlikte buğulama şeklinde, fırında veya kağıtta pişirebilirsiniz.

 

Limon

Limon, toksinlerden arınmak ve metabolizmayı hızlandırmak için idealdir. Limonda bulunan asitler, midenin yağ ve proteinleri parçalamasına yardımcı olur. Yüksek oranda C Vitamini içermesi nedeniyle  vücuda dinamizm veren   limon aynı zamanda metabolizmayı hızlandırır. Metabolizmanın hızlanması sayesinde,  gün içerisinde   kalori yakarsınız. Vücudunuzu toksinlerden arındırmak için, limonu tercihen sabahları tüketin (ılık bir bardak su içine bir limon sıkın). Böylece gün içerisinde tüketeceğiniz gıdaların sindirimi için karaciğerinizi hazırlarsınız. Sindirimi kolaylaştırmak için kırmızı ete, yumurtaya ve bakliyata birkaç damla limon sıkabilirsiniz.

 

Elma

Elma yemek kilo vermeyi kolaylaştırır! Lif ve C vitamini açısından zengin ve düşük kalorili olan elma aynı zamanda iştah keser. Elma, içerdiği yüksek oranda pektin sayesinde tokluk hissi sağlar. 150 gr orta boy bir elma, organizma tarafından yavaşça emilir, yaklaşık 18 ila 20 gr karbonhidrat içerir ( 74-80 kcal). Sonuç olarak, elma yiyerek kendinizi tok hissedebilirsiniz. İpucu: Elmayı kabuğu ile yiyin. Araştırmacılar, elmanın kabuğunda bulunan ürsolik asidin kalori yakmaya daha fazla yardımcı olduğunu ve kas kütlesini artırdığını düşünmektedir. Elma seçerken, özellikle şeker oranı düşük olan yeşil elmaları tercih edin.

 

Kahve

Kahve yağın yakımını harekete geçiren kafein maddesi içerir. Sütsüz ve şekersiz, sade olarak tükettiğinizde 0 kaloridir. Bu nedenle aşırıya kaçmadan tüketmelisiniz. Bazı araştırmalar ile kahve tüketiminin, sportif performansımızı artırabileceği ve yağları yaktığı kanıtlanmış olsa da aşırıya kaçmamak gerekir. Günde üç fincandan fazla kahve içmeyin!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORT

Vücudunuz spor antrenmanlarınız sırasında sizi destekleyebilmek için enerji veren kaynaklara ihtiyaç duyar! Doğru yiyecek tercihleri yapmak daha verimli bir şekilde spor yapmanızı sağlar.

SAYFA ÜST KISMI