STEP YAPARAK İNCELİN

Her yıl olduğu gibi, yazın yaklaşması ile, gelecek tatilde incecik bir beden , hayalini kurarız... Sizi de kilo vermek istiyor musunuz? Artık zayıflamanın yollarını aramayı bırakın! Step yaparak, kısa sürede hedeflerinize ulaşabilirsiniz.

 

Step nedir?

1986 yılında ABD'de kullanılmaya başlayan step egzersizi, hala uygulanmaya devam ediyor. Bir zamanlar çok popüler olan step hala bazıları için vazgeçilmez. Step, müzik eşliğinde incelmek isteyenler için uygun olan en popüler cardio-training egzersizlerinden biridir.

 

Etkili bir fitness egzersizi olan step için gereken tek ekipman, egzersizin zorluk derecesini artırmak veya azaltmak için ayarlanabilen yüzeye sahip bir step tahtasıdır. Farklı adımların birbirini takip etmesiyle oluşan bir koreografi etrafında gerçekleştirilen, oldukça eğlenceli bir antrenman programı sunar.Step, oldukça dinamik bir faaliyettir. Grup derslerinde motivasyon bulan herkes, step egzersizine kolayca ayak uydurur.

 

Kalori harcama

Kilonuzu dert ediyorsunuz ve zorlanmadan incelmek mi istiyorsunuz? Sıkı diyetleri unutun! Step ile zayıflamak çok kolay. Yüksek oranda enerji tüketmeyi sağlayan step, tüm kasları çalıştırır, aynı zamanda kalp damar sistemini güçlendiririr. Sonuç: Rekor bir sürede yağlarınızı yakarsınız(saatte yaklaşık 500 kalori).

 

Kilo kaybetmekle kalmayacaksınız...

İncelmenin mükemmel bir yolu olan step, aynı zamanda tüm vücudu çalıştıran bir antrenmandır. Sayısız faydaları olan stepin etkilerini kısa sürede hissedeceksiniz.

 

Step tüm vücudu çalıştırır

Tüm vücutta kas güçlendirme sağlar. Step tahtasına inip çıkmak, bacaklar ve kollar için etkili bir kaslanma yöntemidir. Egzersiz sırasında baldır ve kalça kasları çalıştırılır. Seviye arttıkça, zemine basış kuvvetlenir ve kaslar daha fazla çalışır. Bedenin alt kısmını inceltmek istiyorsanız, step seviyesini düşük tutmanızda fayda vardır. Aksine, kas yapmak istiyorsanız, step seviyesini yükseltmelisiniz. Egzersiz sırasında, kollar vücut ile koordinasyon halindedir ve her harekete eşlik ederler. Bu şekilde zindelik kazanır ve asla hareketsizlik çekmezsiniz.

 

Step duruşunuzu düzeltir

Step sayesinde daha iyi bir duruşa kavuşursunuz. Step yaparken bedenin üst ve alt bölümü senkronize çalışır. Bedeni tamamını koordine etmek ve tempo tutmak için, maksimum konsantrasyon gerektirir.

 

Step, solunumu kontrol etmeyi öğretir

Diğer cardio-training faaliyetlerinde olduğu gibi, düzenli step uygulaması dayanıklılığı artırmak için mükemmeldir. Kalp damar sistemi, istikrarlı bir tempo ister: Solunumunuz daha iyi hale gelir ve iyi bir fiziksel kondisyona sahip olursunuz.

 

Kimler step yapabilir?

Step, formda kalmak, vücudunu sıkılaştırmak ve incelmek isteyenlerin ihtiyaçlarına karşılık verir.

 

Step egzersizi nasıl yapılır?

Step dersleri, katılımcıların seviyesine göre ortalama 30 ila 45 dakika sürer. Vücudun kondisyonunu sağlamak ve ayak bilekleri veya dizlerin zorlanma risklerinden kaçınmak amacıyla ısınma ile başlar. Ayrıca neşeli bir ortamda canlı ve tempolu bir koreografiyle egzersiz gerçekleştirilir. Egzersizler arasında molalar verilmelidir. Egzersizin sonunda, kramp ve kas ağrılarından kaçınmak için, birkaç dakika esnemeye ayrılmalıdır.

 

Egzersiz tavsiyeleri

Her şeyden önce, ayak bileklerinize uygun desteği sağlayan, uygun ayakkabılar edinin. Egzersiz sırasında, step tahtasının yüksekliğini seviyenize göre ayarlayın ve stepi tam önünüze gelecek şekilde yerleştirin. Mola sürelerinde bol sıvı tüketin. Kendinizi zorlamayın, seviyenize göre hareket edin. Kalbinizi ve vücudunuzu dikkatli kullanmalısınız, antrenörlerintavsiyelerine uyun! İpucu: Step tahtasına çarpmamak ve düşmemek için egzersiz sırasında ayağınızı iyice kaldırın.

 

Evinizde veya arkadaşlarınızla step yaparak incelmeye hazır mısınız?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
SAYFA ÜST KISMI