SQUAT EGZERSİZİ NE İŞE YARAR?

(9)

Squat egzersizinin faydalarını biliyor musunuz? Bu temel kas güçlendirme hareketi hakkında her şeyi öğrenmek için, yazımızı okumaya devam edin!

 

Yağların depolandığı başlıca yerler olan kalça ve baldır kaslarını güçlendirmek için uygun bir egzersiz mi arıyorsunuz? İşte, vücudunuzun alt kısmını şekillendirmenize yardımcı olacak ve bu bölgede yağ birikimini önleyebilecek bir egzersiz: Squat

 

Squat nedir?

Tüm spor dallarında temel hareket olan squat, kasların güçlendirilmesi açısından temel bir egzersizdir. Ayakta durur vaziyette, ayaklarınızı omuzlarınız hizasında açın, ayaklar dışa doğru dönük, ileriye doğru bakın. Sonra, kalçalarınızı geriye doğru çıkararak bacaklarınızı kırın ve sırtınızı hafifçe ileri doğru eğin (sırt dik, omuzlar aşağıda, topuklar zemine yapışık). Bu aşamada, kalça ve baldır kaslarınızın ısındığını hissedeceksiniz. Karın ve kalça kaslarınızı sıkın, başlangıç pozisyonuna dönmek için bacaklarınız üzerine bastırın. İpucu : Squat hareketi, ayak bileklerinin esneklik kaybını telafi etmek amacıyla topuklar altında bir destek kullanılarak da gerçekleştirilir.

 

Squat'ın faydaları nelerdir?

Squat, vücudun alt bölümündeki kasları geliştirmek için çok etkili bir yöntemdir! Kalçaları ve baldırları (kuadriseps kasları, addüktörler, hamstringler) hedefler. Egzersiz ilerledikçe, bu bacak güçlendirme egzersizi etkili hale gelir ve eklem sakatlanmaları riskini azaltır. Denge kaslarının kullanıldığı egzersiz, denge ve hareketlilik üzerinde çalışılmasını da sağlar. Diğer yandan, egzersiz yaptıkça, hareketlerinizin çapı genişler ve giderek daha aşağı eğilebilirsiniz. Squat egzersizi özellikle ani hareketlerin önemli olduğu sporlar açısından (koşu, sprint, tenis...) önemlidir; zira ağırlığımızı taşıyan ve bir yerden bir yere hareket etmemizi sağlayan kaslar (bacaklarımız) doğrudan kullanılır.

 

Squat ile zayıflamak mümkün mü?

30 Days Squat Challenge akımı her yerde konuşuluyor; birçok kişi yalnızca squat egzersizi ile incelmenin mümkün olup olmayacağını sorguluyor. Hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz ama, cevap "hayır"! Squat egzersizinin öncelikli rolü size kilo verdirmek değildir. Her şeyden önce, bedenin alt kısmının güçlendirilmesini ve sıkılaştırılmasını sağlar. Kuşkusuz, squat hareketinin düzenli olarak yapılması kalori harcamasına katkıda bulunur, sıkılaşma, kalça ve baldırlarda yağ birikiminden kaçınılmasını sağlar. Bu açıdan bakacak olursak, squat egzersizinin belli bölgelerde incelme sağlayabildiğini söyleyebiliriz. Ama kilo vermek için, yapılması gereken şey bellidir. İncelmek için, kardiyo egzersizleri ve kas çalıştırmanın yerine hiçbir şey geçemez! Bu nedenle, koşu bandı, kondisyon bisikleti veya step egzersizlerine yönelmek gerekir.

 

Kas çalıştırma, temel metabolizmanın güçlendirilmesini sağlar, dinlenme veya hareket halinde daha fazla kalori yakarsınız. Diğer yandan, kardiyo egzersizleri lipoliz gerçekleştirilmesini, yani yağ kitlesinin enerji olarak kullanılmasını sağlar. Sağlıklı ve dengeli bir beslenmeye ek olarak, %50 kas çalıştırma %50 kardiyo şeklinde bir saatlik egzersizler yapın (ideal olarak haftada 3 kez). Daha güçlü kaslara sahip olmak için, dayanıklılık egzersizlerine daima squat egzersizleri ile başlayın. Bu enerji harcamanın hızlandırılmasını ve böylece yağların daha hızlı yakılmasını sağlar.

 

 

 

Gördüğünüz gibi, tek başına squat egzersizi kilo vermek için yeterli değildir. Yine de, vücudun alt bölümümü sıkılaştırmak ve kas kütlesini artırmak için mükemmel bir yöntemdir. Amacınız kalçalarınızı ve baldırlarınızı inceltmek ise, squat egzersizlerini bir dayanıklılık egzersizine ek olarak yapmalısınız, bu sizin belli alanlarda toplanmış yağ kütlesini daha kolay yakmanıza yardımcı olur.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
KAS GELİŞTİRME HALTER SETİ - 30 kg
219,99 TL*
4.80 / 5 6 Yorumlar
    FİTNESS

    Birçok kadın, bacaklarda ağırlaşma, yorgunluk hissi ve varisler ile kendini hissettiren damar yetersizliği sorunu yaşar. Bu durum nasıl önlenir, bacaklardaki ağırlaşma hissi nasıl azaltılır? Birkaç sağlık tavsiyesi ile, bu sorunun cevabını veriyoruz.

    (1)
    FİTNESS

    Bacakları inceltmenin en kolay yolu, fiziksel aktivitedir. Günlük egzersizlerle tüm kadınların hayalini kurduğu ince bacaklara sahip olabilirsiniz...

    (3)
    SAYFA ÜST KISMI