SPORDAN ÖNCE NASIL BESLENMEK GEREKİR?

Spor antrenmanlarından önce doğru yiyecek tercihleri yapmak vazgeçilmezdir. Bu her şeyi yemek anlamına gelmez. Kahvaltı için, glisemik endeksi düşük yiyecekler seçmeli, öğünlerinizde nişasta açısından zengin ve protein oranı dengeli yiyecekler tercih etmelisiniz. En önemlisi, egzersiz yapmaya başlamadan önce 2 -3 saat yemek yememelisiniz.  

 

Yağ yakmak için iyi beslenin

Vücudunuz, spor antrenmanlarınız sırasında sizi destekleyebilmek için size enerji veren kaynaklara ihtiyaç duyar! İyi yemek yemek daha iyi spor yapmanızı sağlar.

 

Kahvaltıda ne yemek gerekir?

Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, spor yapmadan önce düşük glisemik içeren besinler yüksek glisemik içeren besinler ile aynı düzeyde kalori içerir ancak daha fazla yağ yakmanızı sağlar! Sabahları spora gitmeden önce, spor içeceklerinden, enerji barlarından, ekmekten, yağ çeşitlerinden ve her türlü atıştırmalıktan uzak durun, bunların yerine yoğurt + meyve + şekersiz müsli ve kurutulmuş meyveler yiyin.

 

En iyi yiyecek hangisi?

Formda olmanın en kolay yolu yüksek nişasta içeren, orta düzeyde protein barındıran, az yağlı yiyecekler tercih etmektir.

Kötü yağlar veya doymuş yağ asitleri, spor yaptığınız sırada kaslarınıza yeterli oksijeni içeren kanı yollamak için "elastik" olması gereken damarlarınızı tıkayabilir. Peynirlerin, kremaların, tereyağının veya pizzaların içinde bulunan bu yağlar kilo almanıza neden olur. Bu yüzden spor yapmadan önce onlardan uzak durun!

 

Kaçınmanız gerekenler

Şekerli yiyecekler

Diyetinize sıkı bir şekilde bağlı olsanız ve fitness derslerinize katılsanız bile, spor antrenmanlarınızdan önce şekerli yiyecekler yemekten kaçınmalısınız. Neden? Çünkü tüm bu şekerli yiyecekler kan şekerinizi yükseltip egzersiz sırasında hipoglisemi yüzünden performansınızı düşürebilir.

Çok yağlı yiyecekler

Fiziksel bir aktiviteden önce yağlı yiyecekler yemekten kaçının! Neden? Çünkü, çok yağlı yiyecekler yediyseniz vücudunuz egzersiz sırasında onları sindirmek için uğraşır.

 

Antrenman yapmadan hemen önce yemek yiyebilir miyim?

Vücudunuza yediklerinizi sindirmek için zaman tanımanız gerekir: Sindirimin antrenman sırasında sizi rahatsız etmemesi için yemek yedikten sonra 2-3 saat beklemenizi ve ardından fiziksel bir aktivite  yapmanızı öneriyoruz. Vücudunuz siz onu zorlamadan önce besinleri sindirmelidir.

 

Antrenmandan sonra ne yemeliyim?

Antrenman yaptıktan sonra kendinizi toplamanız önemlidir. Terleyerek, su, mineral ve besin kaybedersiniz. Vücudunuz, kaslarınızı besleyecek  ve size ihtiyaç duyduğunuz enerjiyi verecek besinler almanızı bekler. Bu yüzden, çeşitli yiyecekler yemeye özen göstermelisiniz: Karbonhidrat, protein ve az yağlı yiyecekler sayesinde yeterli enerjiyi alabilirisiniz.  

 

 

 

Antrenmanlarınızdan önce ve sonra su tüketmeyi unutmayın! 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORT
conseils-cross-dietetique-5-aliments-bruleurs-de-graisse

Kilo vermenin yollarını arıyor ve nasıl bir diyet uygulayacağınızı bilemiyor musunuz? Yağ yakan 5 besini keşfedin.

SAYFA ÜST KISMI