SORU CEVAP: SPOR YAPIYORUM AMA ŞİŞMANLIYORUM, NE YAPMALIYIM?

Fiziksel bir faaliyet bir rejim ile birlikte yapılırsa, kilo kaybını durdurmak hatta şişmanlamak sıkça rastlanan bir olaydır. Bu durum nasıl açıklanabilir? Spor şişmanlatabilir mi? Bunu rejim yaparken spor yapmayı bırakmalıyız şeklinde mi anlamak gerekir?

 

İnsanların büyük çoğunluğu ortak bir hedefle bir fitnes salonuna gider: Kilo vermek amacıyla spor yapmak veya sadece kilo almamak için. Fakat, bu kişilerden pek çoğu sporu rejimle bir arada yaptıkları zaman kilo aldıklarında şaşırırlar. Bu olgunun nedeni nedir? Spor zayıflatır mı yoksa şişmanlatır mı ? Kilo kaybı nasıl hızlandırılabilir ? Domyos'un spor antrenörü Julie'nin verdiği açıklamalar.

 

Spor nasıl şişmanlatabilir?

Bir fiziksel faaliyete yeniden başladığınızda, kaslarınızı geliştirirsiniz ve dolayısıyla kas kitlesi kazanırsınız, bunun anlamı,daha ağır olacağınızdır. Ancak, bu durum yağ kitlesinin azalmasına hiçbir şekilde engel teşkil etmez: Biraz kilo alarak zayıflamaya devam edersiniz. Yoğun bir fiziksel faaliyet yürüten kişiler için de aynı gözlem geçerlidir: Kilo artışı gözlemlenebilir, çünkü spor bu durumda yağ kitlesinden daha ağır olan kas kitlesini artırır. Kas ağır bir dokudur, bu yüzden 1,2 hatta 3 kilo almak mümkündür.

 

Spor zayıflatabilir mi?

Unutmamanız gereken şudur, dengeli beslenme ile birlikte spor yapmak yağ kitlesinin azaltılmasına yardımcı olur. Spor vücut ağırlığını, beslenme davranışlarını, fiziksel ve ruhsal rahatlığı kararlı hale getirir. Fiziksel faaliyet genel enerji tüketimini artırır, bu ise kilo vermek veya yapılan bir rejim sonrasında kilosunu korumak için vazgeçilmez bir unsurdur. Fiziksel faaliyet efor sırasında yakıt olarak kullanılan yağ kitlesinin eritilmesine teşvik eder. Fiziksel faaliyet ayrıca insülin direncini azaltarak diyabet riskini de düşürür, bu durum kandaki şeker oranını, glisemiyi düşürür. Son olarak, spor kalp damar sağlığına çok iyi gelir, kan basıncının düşürülmesine yardımcı olur ve iyi kolesterol oranını artırır.

 

Sporun yağ kitlesini azaltması nasıl sağlanır?

Bunu anlamak için, empedansınızı belirleme, yani vücut ağırlığınızı oluşturan kas ve yağ miktarlarını öğrenme imkânına sahipsiniz. Yüksek teknoloji ürünü bazı tartılar artık bu değerin tespit edilmesine olanak tanımaktadır. Sağlık profesyonelleri de, vücudun çeşitli kısımlarına yerleştirilen elektrotlar vasıtasıyla yapılan "bioelektrik empedans" isimli tetkik kapsamında bu değeri ölçebilirler.

 

Spor yaparak kilo vermek için ne yapılmalıdır?

Kilo vermek için, faaliyetlerinizi çeşitlendirin ve özellikle kas güçlendirme çalışmasını bir cardio training faaliyeti ile birlikte yürütün . Bir yandan, kas güçlenmesi temel metabolizmanın artırılmasını sağlarken, bu şekilde dinlenme veya faaliyet esnasında daha fazla kalori yakarsınız. Diğer yandan, cardio training lipoliz gerçekleştirilmesine, yani yağ kitlesinin enerji olarak kullanılmasına yarar. Haftada üç kez (ideal olarak), yüzde 50 güçlendirme/yüzde 50 cardio çalışması olmak üzere bir saatlik çalışma seansları yapın.

 

Sağlıklı ve dengeli beslenmeyi unutmayın (her bir gruptan üçte bir oranında olmak üzere, proteinler, sebzeler, nişastalı sebzeler), vitamin almak için meyve yiyin ve öğünler arasında atıştırmayı bırakın. Organizmanızın gereksinim duyduğundan daha fazla kalori tüketirseniz (bayanlar için günde ortalama 2000 kalori, erkekler için 2500 kalori), enerji tüketiminizi fiziksel bir faaliyet ile karşılamakta zorlanırsınız. Spor yapmak şişmanlamadan, daha yağlı yemek değildir… Fiziksel faaliyet tek başına oburluk için bir özür değildir, dolayısıyla zayıflamak istiyorsanız aşırılıklara son vermelisiniz.

 

 

 

Anladınız: ,Spor yaparak kilo alınabilir. Bu olgu ’kas kitlesindeki artış, yani kaslarınızın hacmindeki gelişme ile açıklanabilir. Bu durum yağ kitlenizde kayıplar olmadığı anlamına gelmez; her şeyi dengelediğiniz anlamına gelir. Daha hızlı zayıflamak için, aşağıdaki çifti kullanın: kas güçlendirme + cardio training. Son olarak, aşırı zengin veya aşırı yağlı bir beslenme rejiminin kilo kaybını felce uğratacağını unutmayın. Dolayısıyla, tabağın önünde bile makul davranın!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORT

Fazladan birkaç kilonuz ve kurtulmak istediğiniz yağlarınız mı var? Bu durumda, dengeli beslenmeye dikkat etmeniz ve düzenli spor yapmanız en doğrusudur. Sizin için hazırladığımız önerilere kulak verin.

SAYFA ÜST KISMI