MİNİ STEPPER EKİPMANININ ETKİLERİ

(1)

Bu küçük fitness ekipmanıyla form tutabileceğinizi ve vücudunuzu şekillendirebileceğinizi biliyor musunuz?

Her zaman spor salonuna gidecek vakti bulamayabilirsiniz.

Kendinizi suçlu hissetmenize gerek yok, evinizde spor yaparak form tutabilirsiniz ! Nasıl mı? Bu yazımızda bahsedeceğimiz küçük ama etkili fitness aleti sayesinde yıl boyunca formunuzu koruyabilirsiniz.

 

Formunuzu korumak için adım atın

Formunuzu korumak için evde antrenman yapabilirsiniz. Step hem evde, hem spor salonunda yapılabilen bir spordur, sadece adım atarak vücudunuzun farklı bölgelerini çalıştırmanızı sağlar. Step sayesinde, fiziksel durumunuzu güçlendirerek ve kardiyovasküler sisteminizi çalıştırarak daha dayanıklı bir vücuda sahip olursunuz. Adım atarak, hem kas hem de kardiyovasküler sisteminizi çalıştırırsınız. Antrenmanlarınız sırasında nefesiniz ve koordinasyonunuz düzene girer.

 

Mini Stepper ne işe yarar?

Basit ama etkili bir antrenman için mini stepper'ı deneyin, küçük ama çok işlevli bu fitness aleti tüm kaslarınızı çalıştıracak. Standart modellerin aksine mini stepper'ın ayrı bir özelliği vardır: Sadece kilo kaybetme ve kardiyo antrenmanları yapmanızı sağlamaz, ayrıca alt gövdenizi de (popo, abdüktör, adüktör, kuadriseps, baldır…) çalıştırırsınız. Küçük boyutu sayesinde evinizde formunuzu korumanızı sağlar. Merdiven çıkarken attığınız küçük adımlara benzer hareketler yaparak bu aleti kolayca kullanabilirsiniz.

 

Domyos Mini Stepper

Formunuzu korumanız için iki model bulunmaktadır: Essential mini stepper ile yapacağınız yan hareketler sayesinde alt gövdenizi, uyluklarınızı, kalçanızı çalıştırabilir ve ince bir görünüme sahip olabilirsiniz. Daha tamamlayıcı olmak adına ise Twister mini stepper kullanabilir, tüm vücudunuzu çalıştırabilirsiniz. Twister modeli, çekme ipleri sayesinde hem üst hem de alt gövdenizi çalıştırır.

 

Her mini stepperda aşağıdaki verileri gösteren bir sayaç vardır:

  • geçen zaman
  • yakılan kalori
  • dakikada atılan adım sayısı
  • toplam adım sayısı

 

Mini stepper ile antrenman yapın

50 yaşın üzerindeki kullanıcılar, stepper ile yapacakları antrenmanlara 3-5 dakikalık ısınma ile başlamalıdır. Her antrenmana ısınarak başlayın ve antrenmanı bitirirken soğumuya çalışın. Antrenmanınıza çok hızlı başlarsanız yaralanma riskiniz artar ve enerjinizi uygun kullanmadığınız için çabuk yorulursunuz. Kalp atış hızınızı yavaşça artırın ve dayanıklılığınızı yavaş yavaş geliştirin.

 

Her gün antrenman yapıyorsanız 10 dakikalık, haftada 2-3 kere antrenman yapıyorsanız 20 - 30 dakikalık, haftada 1-2 kere antrenman yapıyorsanız 60 dakikalık antrenmanlar yapın. Başlangıç seviyesinde antrenman yapanlar için, antrenman yoğunluğu ve süresi seviyelerine uygun ve gelişmelerine olanak tanıyacak şekilde en verimli ve en güvenli sürede ayarlanmalıdır.

 

Her stepper antrenmanının başında ve sonunda esneme hareketleri yapın. Antrenmandan önce yapacağınız esneme hareketleri, kaslarınızın zedelenmesini ve yaralanmasını önler. Antrenmandan sonra ise kaslarınızı rahatlatarak ağrı oluşmasını engeller. Yavaş ve yumuşak hareketlerle, her harekette 30 - 60 saniye kalarak esneyin.

 

 

 

Mini stepper ile, spor salonuna gitmek yerine, evinizde antrenman yaparak sıkı bir vücuda sahip olabilirsiniz. Bel ve karın kaslarınızı çalıştırırken daha etkili bir sonuç almak için her adım attığınızda kalçanızı çevirin ve ileriye doğru adımlar atın.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
SAYFA ÜST KISMI