KİM SELÜLİTLİ BİR CİLT SAHİBİ OLMAK İSTER?

(1)

Selülit, portakal kabuğu, binici pantolonu… Birçok kadın bu kelimelerin sonsuza dek yok olmasını ister. Çirkin selülitleri ortadan kaldırmak için kullanılan tüm yöntemler arasından, kendi selülit tipinize en uygun olanını bulmak gerekir. Selülitle mücadele etmek için bulduğumuz çareleri öğrenin.

 

Selülit, sana yakalandığımızda...

Kendilerini iyi hissetmek isteyen kadınların en önemli dileklerinden biri şudur: Ciltlerine yapışan şu berbat selüliti ortadan kaldırmak. Ve şayet selüliti ortadan kaldırmak kolay bir iş değilse, yine de düşmanını tam olarak tanımak ve mevcut selülit türlerini birbirinden ayırdetmek gerekir; bu türler şunlardır: yağ selüliti (kilo problemi, hareketsizlik), aköz selülit (kan ve lenf dolaşım sorunu, aşırı beslenme rejimi) ve lifsel selülit (eskidir; şekerler, hareketsiz yaşam bu tür selülitin ortaya çıkmasını kolaylaştırır). Kalıtımsal bileşen selülitin ortaya çıkışını açıklayabilir, ama her şey bundan ibaret değildir. Başka etkenler de devreye girmektedir…

 

Selülit türleri

Doğru hareketleri yapmak ve doğru anti-selülit rejimini uygulamak için, selülitin türünü tespit etmek gerekir. Bu tanı sayesinde portakal kabuğu görüntüsünü etkili bir şekilde ortadan kaldırmak için yöntem seçimi yapılabilecektir.

 

Yağ selüliti

Nedir? Bu selüliti kadınların 1 numaralı düşmanı olarak görebiliriz, çünkü en sık görülen selülit türüdür. Bu selülit dolaşım sorunları ile bağlantılı değildir, daha ziyade kilo alma, beslenme rejiminde aşırı yağ bulunması ve sportif aktivite eksikliğine bağlıdır. Gerçekten de, yaktığımızdan daha fazla yağlı besin maddesi ve enerji tükettiğimizde, hipoderm hacmi artar, bu ise cildin görünümünü değiştirir.

 

Bu selülit nasıl tespit edilir? Kalça, kaba etler (meşhur binici pantolonu) ve karın cildi üzerinde görülür. Görünümü yumuşaktır ama ağrılı değildir.

 

Nasıl giderilir? Yağ selülitinden kurtulmak için, şekeri ve pişmiş yağları unutun.

Sadece, taze ürünleri, vitamin kaynaklarını ve mineralleri tercih ederek, günlük beslenme rejiminizi iyileştirin. Düzenli bir aktivite, özellikle bir dayanıklılık aktivitesi yapmayı unutmayın: Cardio training vücudunuzu rezervlerini tüketmeye, dolayısıyla yağ hücrelerini yok etmeye zorlayacaktır. Her gün en az 30 dakika ev bisikleti, tempolu yürüyüş veya koşu bandı çalışması yapın, bunlar yağ kitlenizi azaltmanıza yardımcı olacaktır. Siluetinizi değiştirmeyi ve cildin hemen altındakiler de dahil (dolayısıyla selülite yakın olan) kaslarınızı uyarmayı sağlayacak vücut geliştirme çalışmasını da tercih edin.

 

Aköz selülit

Nedir? Bu selülit şekli sıkça, vücudunuzdaki suyun düzgün dolaşımını engelleyen ve suyu hücreler arasında aşırı şekilde depolayan dolaşım sorunları (kan ve lenf dönüşü) ile bağlantılıdır. Oluşumunun nedeni yüksek oranda su tutulması ve fiziksel faaliyet eksikliğidir.

 

Bu selülit nasıl tespit edilir? Aköz selülit özellikle zayıf kadınların sorunudur. Kolayca tespit edilebilir, çünkü sıkça bacaklarda ağırlık hissi ile birlikte görülür. Portakal kabuğu türü cilt sıkıştırmadan, biraz görülebilir. Cildin görünümü daha ziyade esnek ve kabartılıdır. Bu tip selülit vücudun her yerinde bulunabilir: Karında, kalçalarda, kaba etlerde, oyluklarda, baldırlarda, ayak bileklerinde ve kollarda. Bu, giderilmesi en kolay ve en hızlı olan selülit türüdür.

 

Nasıl giderilir? Aköz selülitten kurtulmak için, akaçlama ve tıkanıklığı giderme hedefine yönelik bir strateji izlemek gerekir. Sporla ilgili olarak, aquabiking tipi su sporlarını tercih edin veya vücudunuza iyice yerleşmiş yağları yerinden atmak için egzersiz bisikletine başlayın ve dolaşımı yeniden başlatın. Tabakta, antioksidanlar ve sitroflavonoidler açısından zengin meyve ve sebzeleri tercih edin. Greyfurt, limon veya portakal toplardamar hücrelerini korumanıza ve kılcal damarların sugeçirmezliğini güçlendirmenize yardımcı olacaktır. Sarmısak da dolaşımı etkinleştirmek için son derece uygundur. Aköz anti-selülit kremleri de kan ve lenf dolaşımını etkinleştirmek için akaçlama yapmanızı ve lipitler dahil atıkların ortadan kaldırılmasını sağlayacaktır. İyi sonuç elde etmek için, daima bacaklardan, ayaklardan bele doğru yukarı hareket ederek masaj yapın.

 

Lifsel selülit

Nedir? En inatçı selülit türüdür, zira en eskisidir. Çoğu zaman aşırı tüketilen endüstriyel şekerlerden kaynaklanır: Kekler, gazlı içecekler, hazır ürünler, vs.

 

Bu selülit nasıl tespit edilir? Kompakt ve derin olan lifsel selülit serttir. Elle üzerine basınç uygulandığında oldukça ağrılıdır,. Bunun nedeni adipositlerin etrafını saran kolajen liflerdeki esneklik kaybıdır. Bu vakada, portakal kabuğu görünümü belirgin ve gözle görülebilir haldedir. Cilt dokusu daha ziyade gevşektir.

 

Nasıl giderilir? Onu yerinden çıkarmak için, azami ölçüde hareket etmeniz gerekecektir. Bunun için, fitnes aktiviteleri gibisi yoktur: Cardio egzersizlerinin, kas güçlendirme hareketleri ve hedefe yönelik gerilmeler (kalçalar, karın kasları, kaba etler) ile birlikte yapılması dokulardaki tıkanıklığı gidermekte etkili olacaktır. Circuit training, step, aerodans, bisiklet (biking), ve hatta Zumba derslerini deneyin. Klasik dansın da bu tip selülitlerle mücadele çok etkili olduğunu aklınızda bulundurun. Akşamları tüm endüstriyel şekerleri ve yavaş ve hızlı şekerleri beslenme rejiminizden çıkarmayı unutmayın. "Light" denilen ürünlere dikkat edin: Şekerleri azaltılmış olsa da, bunlar bazen hâlâ büyük miktarda rafine şeker içerebilir. Öncelikle, C ve E vitaminleri, selenyum, betakaroten ve çinko gibi antioksidanlar açısından zengin gıdaları tercih edin. Meyveler (örnek: Portakal, elma, kırmızı meyveler…), taze sebzeler (örnek: Kereviz, kabak, havuç, brokoli…) ve kuru sebzeler ve baklagiller (örnek: Bakla, mercimek, kırık bezelye…) yeni beslenme programınızda önemli bir yer tutmalıdır. Tam proteinleri de tercih edin; et (hindi, tavuk), balık, deniz ürünleri veya yumurta yiyin.

 

Anti-selülit fitnes aksesuarları

Dış ortamda veya salonda düzenli olarak yapılan fiziksel bir faaliyete ek olarak, selülitle mücadelede etkili fitnes aksesuarları ile evde hareket etmeye devam edin; bu aksesuarlar şunlardır: Mini-step aleti, atlama ipi. Bunların olumlu etkilerini keşfedin.

 

Step aleti

İşte hem eğlenceli bir şekilde spor yapılmasını, hem de birkaç kilo kaybedilmesini sağlayan selülite karşı koymak için müthiş bir fitnes donanımı. Hangi prensipe dayanır? Küçük basamakların üstünde ayakta dururken, merdiven çıkar gibi yaparsınız. Sonuç: Siluetiniz güçlenir, nefes alıp vermeniz iyileşir. 30 dakika süren günlük bir antrenmanla, step aleti yağlar üzerinde etkili olur. Etkisi özellikle bacaklar ve kaba etler üzerinde yoğunlaşır, böylece seanslar boyunca portakal kabuğu tipi cilt azalır. Şeker veya yağ bakımından aşırı zengin besinleri tüketmekten azami ölçüde kaçınarak, buna sağlıklı ve dengeli bir beslenmeyi de ekleyin, tamamdır!

 

Atlama ipi

Selülite karşı mücadele etmek için atlama ipini de bir deneseniz? Bu küçük fitnes aksesuarı büyük fayda sağlar: Zayıflamak, vücuduna tonus katmak, dayanıklılık kazanmak ve kötü yağları atmak için ideal olup, mutlaka hoşunuza gidecektir. İp atlayarak, faaliyete geçirilen kaslar sayesinde derin toplardamarlar ve lenf sistemine masaj yapılmasını sağlıyorsunuz. Sonuç: Dolaşımınız iyileşir, toplardamar ve su tutulması sorunlarınız giderilir. Egzersiz sırasında kalori harcayarak, yağ kitlenizi de azaltmış oluyorsunuz. Bu şekilde, selülit mucizevi bir şekilde kaybolmasa da, azalıyor ve daha az görünür hale geliyor.

Atlama ipi ile çalışmaya başlamak için, haftada 3 kez, her biri 2 dakika süren 3 raundluk antrenman yapın. Atlama serileri arasında, 10 veya 15 saniye dinlenmeyi unutmayın. Seanslar ilerledikçe, ayak bileklerinize ağırlıklar bağlayarak performansınızı en üst düzeye çıkarın.

 

 

 

Artık selüliti etkili bir şekilde gidermek için birkaç hile ve yöntem öğrenmiş bulunuyorsunuz. Selülit kalıtsal olsa da (hormon bozulması), bu genetik bileşenin sadece selülitin ortaya çıkmasını kolaylaştıran bir neden olduğunu unutmayın. Burada, bunun tek neden olmadığını iyi anlayın: Aşırı zengin beslenme veya fiziksel aktivite eksikliği de selülitin gelişmesine neden olabilir. Dolayısıyla, beslenmenizi dengelemeyi ve haftada en az 2 kez fitnes egzersizi yapmayı unutmayın. Yaşamınızdaki hijyen selülitle mücadelede belirleyici etkendir! İzleyeceğiniz doğru rejim veya tercih edeceğiniz spor hakkında herhangi bir şüpheniz olması durumunda, doktorunuza danışmayı unutmayın.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FİTNESS
conseils-energy-astuce-corde-bruleur-de-calories

Atlama ipi; yağ yakmanız, kilo vermeniz, düz bir karına sahip olmanız, selülit sorunlarından korunmanız ve dayanıklılığınızı artırmanız için mükemmeldir.

SAYFA ÜST KISMI