KAS GELİŞTİRME EGZERSİZLERİ ZAYIFLAMA AÇISINDAN NEDEN ÖNEMLİDİR?

Hedefiniz kilo vermek ise kas geliştirme egzersizleri çok faydalı olabilir. Bunun nedenini yazımızda bulabilirsiniz.

 

Kilo vermenin temel prensibi nedir?

Kilo vermek için, organizmanızı enerjiyi yağ rezervlerinde aramaya zorlamanız gerekir. Nasıl mı? Kalp frekansınızıkullanarak! Kalp frekansı, koşu bandı, egzersiz bisikleti, eliptik bisiklet gibi egzersizlerle geliştirilebileceği gibi, kas geliştirme egzersizleri ile de elde edilebilir. Kas geliştirme egzersizleri ile elde edildiğinde, kas yaparak çalışmanızın faydalarını ikiye katlarsınız; kaslarınız kilo kaybını hızlandırır.

 

Kalp frekansı sayesinde zayıflamak

Genel bir deyişle, organizmanızın maksimum seviyede yağ tükettiği kalp frekansı, ortalama olarak maksimum kalp frekansınızın %70-%80'ine karşılık gelir. Teorik olarak, bir erkekte, antrenman kalp frekansının aşağıdaki formülle uyumlu olması gerekir: 220 - yaş, ardından sonucun %70 ila %80'i (bir kadın için 226 - yaş). Antrenman sırasında ortalamanın üzerinde veya altında olabilirsiniz. Kalp temponuz egzersize uyum sağlayacaktır.

 

Kas geliştirme nasıl kilo vermeyi sağlar?

Koşmak, eliptik bisiklet gibi tüm kardiyo faaliyetleri zayıflamak için işe yarar, ancak birlikte yürütülecek bir kas güçlendirme çalışması daha hızlı sonuç almanızı sağlar.

  • Kaslarınız ne kadar gelişirse, harcanan kalori miktarı o kadar fazla olur. 500 gr kas, yaklaşık 100 kcal yakar.

  • Kas geliştirme egzersizleri sayesinde, kilo verdiğiniz zaman kasları değil, yağları yakarsınız.

  • Zayıflamak için kas çalıştırırken, dayanıklılık antrenmanları yapmalısınız: 6 ila 8 set, 15 ila 30 set ve setler arasında kısa dinlenmeler (15 ila 45 saniye). Nefes nefese kalmanızı ama tüm serileri ve tekrarları gerçekleştirmenizi sağlayacak bir ağırlık seçmelisiniz. Bu antrenman 30 dakika ila 1 saat arasında sürmelidir.

  • Daha fazla kalori yakmayı sağlayan egzersizler, büyük kasların kullanıldığı fonksiyonel egzersizlerdir: Bacaklar, sırt, göğüs, kalçalar = squat, şınav, mekik, plank

 

Kas geliştirme sayesinde nasıl zayıflanır?

Başlangıç olarak, %75 kardiyo, ardından %25 kas çalıştırma oranında egzersiz yapın. Birkaç hafta sonra, %50-%50 çalışmaya geçebilirsiniz.

  • Zaman hesaplaması: Örneğin, 1 saatlik egzersiz için, 45 dakika kardiyo, ardından 15 dakika kas çalışması gerçekleştirin.

  • Oran hesaplaması: %75 kardiyo egzersizi ve %25 kas geliştirme egzersizi (circuit training tipi antrenman).

 

 

Dikkat! Elde edilen sonuçlarda, %50 spor, %50 beslenme rol oynar. Spor yapmak daha fazla yemek, daha fazla şeker veya yağ tüketmek anlamına gelmez. Fiziksel aktivite ise, tek başına aşırı beslenmeyi telafi edemez; yani zayıflamak istiyorsanız sağlıklı ve dengeli beslenin (proteinler, sebzeler, nişasta), vitamin almak için meyve tüketin ve abur cuburdan uzak durun. Metabolizmanızın ihtiyacı olandan daha fazla kalori alırsanız (kadın için günde yaklaşık 2000 kalori, erkek için günde yaklaşık 2500 kalori), fiziksel aktiviteniz fazla kalorilerin harcanması için yeterli olmaz.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
KAS GELİŞTİRME İSTASYONU ÇEKME İPİ
59,99 TL*
5.00 / 5 1 Yorum
    KAS GELİŞTİRME HALTER SETİ - 20 kg
    124,99 TL*
    4.30 / 5 36 Yorumlar
      SAYFA ÜST KISMI