HANGİ SAATLERDE SPOR YAPMAK GEREKİR?

(2)

Spor yapmak için uygun zamanı bulmak her zaman mümkün değildir. Spor yapanların çoğu, spor yapacakları zamanı seçemezler, boş zamanlarında spor yaparlar. Ancak, günün her saati spor yapmak için uygun değildir.

 

Vücudumuzun bir biyolojik saati vardır. Spor yaparken buna dikkat etmemiz ve doğal ritminizi bozmadan antrenman yapmalıyız. Bu durum performansınızı en üst seviyeye çıkarmak açısından önemlidir.

 

Hepimiz farklı yaşam tarzlarına sahibiz, bu nedenle spor yapmak için en uygun zamanı ancak kendimiz belirleyebiliriz. Vücudunuzun spor yapmak için daha uygun ve belirli bir zamanı olduğunu düşünmek aldatıcı bir fikirdir. Yine de, hedefinize bağlı olarak size sunabileceğimiz ipuçlarına dikkat ederek spor antrenmanlarınızı daha etkili hale getirebilirsiniz. Bu konudaki fikirler farklı olsa da, en çok bilinenleri sizin için sıraladık.

 

Dikkat edilmesi gereken noktalar

Spor seviyenize bağlı olarak, spor antrenmanları yapabileceğiniz en iyi zaman değişiklik gösterebilir. Hepsinden öte, vücut sıcaklığınız gün içinde değişiklik gösterir. Sabah uyanmadan önceki 1-3 saat aralığında vücut sıcaklığı en düşük halindedir, öğleden sonra saat 5 sıralarında en yüksek sıcaklığa ulaşır. Spor sırasında vücut sıcaklığınız ne kadar yüksekse performansınızın da o kadar iyi olacağı kanıtlanmıştır. Bu durumda, antrenman yapmak için en uygun zamanın akşamüstü olduğu söylenebilir.

 

Eğer kilo vermek istiyorsanız sabahları, kahvaltıdan önce, bir içecek sonrası spor yapmanız önerilir. Sabahları yaptığınız antrenmanların 30-45 dakikadan fazla olmaması önemlidir.

 

Gün içinde spor yapmamanız gereken saatler de vardır. Örneğin, uzun süre aç kaldıktan sonra spor yapmaktan kaçınmalısınız. Böyle bir durumda spor yapacaksanız antrenmandan önce karbonhidrat açısından zengin bir atıştırmalık yiyebilirsiniz. Ayrıca, tok bir şekilde spor yapmaktan da kaçınmalısınız, yemek yedikten 2-3 saat sonra spor yapabilirsiniz.

 

Son olarak, uyumakta zorluk çekiyorsanız akşam 7'den sonra yoğun antrenman yapmaktan kaçının, böylelikle vücudunuzun ısı dengesini bozmazsınız.

 

Vücudunuzu dinleyin

Elbette, dikkate alamanız gereken birkaç nokta bulunmaktadır. Ancak, spor yapmak için en uygun zamanı bulmak için biyolojik saatinizi dinlemeniz gerekir. Vücudunuzun fiziksel aktivite için en çok aktif olduğu zamanı, size en çok uyan farklı antrenmanları deneyerek bulabilirsiniz. Her şeyden önce sağlığınızı düşünün. Unutmayın, spor yaparken en önemli unsur düzenliliktir. Hangi aktivite olursa olsun her gün yapılan 30 dakikalık fiziksel aktivite büyük yarar sağlar.

 

Önemli olan, düzenli bir şekilde spor yapmaktır böylece fiziksel ve psikolojik açıdan kendinizi iyi hissedersiniz!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORT

Fazladan birkaç kilonuz ve kurtulmak istediğiniz yağlarınız mı var? Bu durumda, dengeli beslenmeye dikkat etmeniz ve düzenli spor yapmanız en doğrusudur. Sizin için hazırladığımız önerilere kulak verin.

SAYFA ÜST KISMI