GELİŞİM ÇAĞINDA KAS GELİŞTİRME

 

Kas geliştirme gençler arasında çok popülerdir, bu nedenle gençlerin riskler konusunda uyarılması gerekir.

Kas geliştirme ergenlik dönemindekiler için uygun mudur?

Kas geliştirme, vücudunu ve sınırlarını keşfetmek  isteyen gençler arasında oldukça popülerdir. Gençler, bedenlerine şekil vermek için, kaslarını geliştirmek isterler.

 

Ancak, genç yaşta kas geliştirmenin sağlık üzerinde olumsuz etkileri olduğunu sıkça duyarız. Büyümeyi durdurması, esnekliği azaltması, kalp-solunum kapasitesini düşürmesi ve gençlerin eklemlerine ve tendonlarına zarar vermesi nedeniyle zararlı olarak algılanır. Peki gerçekte öyle midir?

 

Dengeli egzersiz programı

Genç  yaştan itibaren yoğun kas geliştirme çalışmaları, büyüme ve genel açıdan sağlık üzerinde olumsuz sonuçlar doğurabilir. Kaslar ve eklemler açısından zorlayıcı bir sporun söz konusu olduğu, tedbirsiz yapılması durumunda  tehlikeli olabileceği unutulmamalıdır. İskeletin aşırı zorlanması, sırt sorunlarına da neden olabilir.

 

Bu nedenle, kas geliştirmeye erken yaşta başlanacaksa, dikkatli olunması gerekir. Öncelikle çok fazla ağırlık kaldırmaktan ve yoğun antrenmanlardan kaçınmak gerekir. Bazı egzersizler, omurga, bağ doku ve kıkırdak yapısı hassas olan gençlere kesinlikle tavsiye edilmemektedir: Squat ve barfiks egzersizlerinden kesinlikle kaçınılmalıdır!

 

Diğer yandan, genç kızların kas geliştirmeye on beş yaşından önce başlamaları tavsiye edilmemektedir. Bu yaştan önce, daha çok fitness aktivitelerine, cardio traning egzersizlerine yoğunlaşılmasını öneriyoruz.  Spora yeni başlıyorsanız, bu konuda uzmanlaşmış bir spor salonuna gidin ve size yardımcı olacak, tecrübeli bir antrenörün tavsiyelerine uyun. Hareketleri hatalı yapmak, yaralanmaya neden olabilir.

 

Kısacası, kas geliştirmek istiyorsanız, uyguladığınız antrenmanlara dikkat edin.

 

Sağlıklı bir kas geliştirme egzersizi için tavsiyeler

  • Eklemlerinize dikkat edin, büyüme çağında eklemleriniz hassastır!

  • Kas yapmaya yönelik diyetlerden ve kasları susuz bırakma gibi uygulamalardan kaçının; bunlar yetişkinler içindir.

  • Sağlıklı beslenin,büyüme çağında, vücudunuz için uygun olmayan gıda takviyelerinden kaçının.

  • Esnekliğinizi korumak için, antrenmanlarınıza esneklik egzersizleri ekleyin.

  • Kas geliştirmeyi diğer sporlara ek olarak  uygulayın.

  • Dengeli uygulama için, bir başka spora ek olarak haftada bir kez gerçekleştirin. Egzersiz sayısını yıldan yıla artırın.

  • Motivasyonunuzu artırmak için bu sporu ailece yapabilirsiniz.

  • Bu sporun size uygun olup olmadığı konusunda doktora danışabilirsiniz.

 

Lafay antrenman yöntemi gençler için tavsiye edilmektedir; zira motivasyonun kaybedilmemesi için aşamalı antrenmanlar yardımıyla güç, dayanıklılık ve direnç, aynı zamanda esneklik üzerinde çalışmayı sağlar. Egzersizler, vücudun kendi ağırlığı ile gerçekleştirildiği için tehlikeli değildir.

 

Kas geliştirme egzersizlerinin faydaları

Ön yargıların aksine, ergenlik çağında kas çalışmanın vücut üzerinde olumsuz etkileri yoktur. Dengeli bir şekilde çalışıldığında  kemik yapısını güçlendirir, vücudun şekillenmesine yardımcı olur. Önemli olan doğru ve dengeli uygulamadır.

 

Diğer yandan, kas çalışması başka bir sporla birlikte kolaylıkla yürütülebilir. Bir dövüş sporuna ek olarak, güç hızı ve niteliğini geliştirme amacıyla uygulanabilir.

 

Psikolojik açıdan ise, kas geliştirme kendine güveni ve kararlılığı olumlu yönde etkiler. Ergenlik çağındaki gençleri motive edici bir etkiye sahiptir.

 

 

Ergenlik çağından itibaren kas çalışmak, dikkatli uygulanması kaydıyla büyümeyi etkilemez. Bu aktivitenin beden üzerindeki etkileri kişiden kişiye göre değişir, ancak obezitenin giderek yayıldığı bu dönemde kardiyo egzersizine eklenmesi yararlı olacaktır.  

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
KAS GELİŞTİRME HALTER SETİ - 30 kg
219,99 TL*
5.00 / 5 5 Yorumlar
    SAYFA ÜST KISMI