EVDE SPOR YAPMAYA YÖNELİK 4 FAYDALI BİLGİ

(2)

Evde spor yapmak artık çok kolay! Kısa sürede evinizde spor yapabilmeniz için size birçok yöntem sunuyoruz. O halde, şimdi form tutma zamanı!

 

İp atlama

İp atlamaya yeterince önem vermeyiz, oysa evde form tutmak için kullanılabilen çok etkili bir fitness aksesuarıdır. Kullanımı çok kolaydır, zayıflamak, düz bir karına sahip olmak, dayanıklılık kazanmak ve selülit sorunlarından kaçınmak için idealdir. 5 dakikalık egzersizlerle başlayın, sonra aşamalı olarak egzersiz sürenizi 15 dakikaya (30 dakika jogging ile eşdeğerdedir), ardından 30 dakikaya çıkarın.

 

Egzersiz bisikleti

Egzersiz bisikletiyle, evde kolayca spor yapabilirsiniz. Bir yandan dayanıklılığı artırır, diğer yandan form tutulmasını sağlar. Eklemleri zorlamadan kasları geliştirir, vücudu inceltir ve yağları yakar. Egzersiz bisikleti, kalp ve damar sisteminin sağlığının korunması için de mükemmel bir yöntemdir. Pozisyonun doğru ayarlanması, bel omurları için önemlidir. Bu nedenle, duruşunuza dikkat etmelisiniz (bisikletin selesi kalça hizasında, bacak pedal üzerinde hafifçe bükülmüş durumda olmalıdır).

 

Core egzersizi

Evde form tutmak ve karın kaslarını güçlendirmek için core egzersizleri gibisi yoktur. Temel egzersiz, plank duruşudur: Dirsekler ve ayaklar üzerine dayanarak, karın kaslarınızı kasın ve 30 saniye ila bir dakika arasında bu pozisyonda kalın. Şınav pozisyonunda olduğu gibi, bedenin düz olması gerekir. 30 saniyelik molalar ile 3 seri halinde, haftada 2 ila 3 defa tekrar edin. Orta ve büyük oblik kasları çalıştırmak için, yan plank pozisyonu geçin: Yan durarak dirseğiniz üzerine dayanın, ayaklarınız ve bacaklarınız birleştirilmiş pozisyonda olsun. Bu şekilde kalın veya çalışmayı tamamlamak için kalça ve basenler seviyesinde ufak hareketler yapın.

 

Jimnastik topu

Jimnastik topu, derin kasları zorlamadan güçlendirmenizi sağlayan bir fitness topudur. Karın kaslarını (jimnastik topu düz bir karın elde etmek açısından çok etkilidir), ayrıca kalça ve baldırları da çalıştırır. Jimnastik topunu boyunuza göre seçin ve top ne kadar yumuşak olursa, egzersizin o kadar kolay olacağını unutmayın. Jimnastik topunu seviyenize göre şişirmenizi tavsiye ediyoruz.

 

 

 

Bu egzersizlerle evinizde, zaman kaybetmeden spor yapabilirsiniz. Formda kalmak için gerisi size kalmış!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
SAYFA ÜST KISMI