ESNEME EGZERSİZLERİNİN ETKİLERİ

Esneme egzersizleri işe yarıyor mu? Esneme egzersizleri yapılmalı mıdır ? Domyos sorularınıza cevap veriyor.

 

Esneme egzersizleri yapılmalı mıdır ?

 

Bir süreden beri, esneme egzersizlerinin sporcunun performansını olumsuz yönde etkilediğini duyar olduk. Bir yanda esneme hareketlerini savunanlar, kasları yumuşatarak krampları, sakatlanma risklerini azalttığını söyleyenler var. Diğer yanda ise, esneme egzersizlerinin kasın gücünü azalttığını, (kas yapısını çok daha savunmasız bir duruma sokarak) sakatlanmalara davetiye çıkardığını savunan, esneme egzersizi karşıtları var.

 

Kesin olan bir şey var: Uzun tartışmalar her iki tarafın da haklı olduğunu gösteriyor  Gerçekten de, kaslar soğukken esneme hareketlerinin hatalı gerçekleştirilmesi veya kasların aşırı esnetilmesi durumunda, ağrı oluşumu hatta sakatlanmalar söz konusu olabilir.  Buna karşın, esneme hareketleri doğru koşullarda, "travma" oluşturmaksızın uygulandıklarında faydalıdırlar. Kasların sertliğini azaltan bazı stretching egzersizleri hareketlerin çapının genişlemesini ve sportif faaliyetin daha kolay ilerlemesini sağlar. Doğru uygulandıklarında, kasların esnekliklerini artırır, duruşu ve dengeyi iyileştirir, sakatlanmaları önler.

 

Esneme spordan önce mi yoksa sonra mı gerçekleştirilmelidir?

Bu noktada da farklı görüşler mevcuttur. Bazı uzmanlar, ısınma hareketleri sırasında esneme egzersizlerine yönelik  kuşkularını ortaya koyuyor ve esneme egzersizlerinin spor performansını olumsuz etkileyeceğini savunuyor ancak bu durum ileri seviye sporcular için geçerli. Bu nedenle, hobi amaçlı antrenman yapanlar için spor seansı öncesinde esneme egzersizlerinin kaldırılması pek akıllıca değil.

 

Yine de, spor öncesi esneme sırasında vücudunuzu ısıtın. Kasların ısınmadan sonra esnetilmeleri gerekir. Bu nedenle, kasları, tendonları ve eklemleri spora hazırlayan dinamik esneme egzersizleri tavsiye edilmektedir. Dinamik esneme egzersizleri ile, birkaç saniyelik germe ve aktif hareketten bahsedilmektedir (örneğin, kuadriseps veya baldılar esnetiliyorsa, dizin yukarı çekilmesi).  

 

Spor sonrası, çalıştırılan kasların rahatlatılması için  esneme hareketi yapmak faydalıdır. Spor sonrası yapılan esneme hareketleri kasların gerçek anlamda rahatlamasını sağlar. Gevşetir ve daha iyi bir dinlenme olanağı sunarlar.

 

Şunu unutmayın : Kasın asla acı hissedilene dek esnetilmemesi gerekir ve esneme hareketleri söz konusu spora uygun olmalıdır.

 

Nasıl esneme egzersizi yapılır?

Antrenörümüz Sylvain Baert'in stretching tavsiyelerine kulak verin.

 

  • Esneme yaklaşık on dakika sürmelidir.

  • Kendinizi zorlamadan esnemeyi derinleştirebilirsiniz.

  • Esneme yalnızca nefes verme sırasında gerçekleştirilir.

  • Hareketleri sakin bir ortamda gerçekleştirilmelidir; konuşmayın ve olabildiğince yavaş hareket edin.

  • Esnemek için yere uzanıp, gözlerinizi kapatın, bu kasların rahatlamasını sağlar.

  • Esneme egzersizleri yaparken vücut dengenize önem verin. Esneme sırasında dengede olmak, kaslarınızı kasmanızı engeller ve daha iyi bir rahatlama sağlar.

  • Her esnemenin sonunda, kollarınız ve bacaklarınızı 10 saniye rahatlatın. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
SAYFA ÜST KISMI