DENGE EGZERSİZİ

(7)

Durmadan ayağınızı mı burkuyorsunuz? Düşmeden tek ayağınızın üzerinde duramıyor musunuz? Bu durumun tek bir çözümü var, dengenizi geliştirmek!

 

Kas hareketliliği için dengenizi geliştirin

Durmadan ayağınızı mı burkuyorsunuz? Farklı şekillerde düştüğünüz oluyor mu? Düşmeden tek ayağınızın üzerinde dengede duramıyor musunuz? Bu durumun tek bir çözümü var, dengenizi geliştirmek!

 

İyi bir dengeye sahip olmak tenis, kayak, dans veya jimnastik gibi bazı sporlar açısından mutlaka gereklidir. Bu aynı zamanda performansın artırılmasını da sağlar.

 

Neden denge çalışması yapılmalıdır?

Farkında değiliz ama dengede kalmak ve hızlı hareket etmek kaslı bir vücut kadar önemlidir. Denge, kayak gibi yoğun fiziksel aktiviteler için temel önem arz eder. Genel açıdan, bir sporcu için, iyi bir dengeye sahip olmak, gerçekleştirilen egzersizleri optimize eder ve sakatlanma risklerini azaltarak etkili çalışma sağlar.

 

Günlük yaşamımızda, dengemizi kontrol etmemiz düşmelerden ve burkulmalardan korunmamızı sağlar ve daha dengeli olmamıza yardımcı olur. Denge üzerinde çalışmayı sağlayan egzersizler, diğer yandan kasların güçlendirilmesini, canlandırılmasını ve tepki verme kapasitelerinin iyileştirilmesini sağlar. Denge egzersizleri aynı zamanda vücudunuzu kontrol etmenizi sağlar.

 

Denge egzersizleri

Denge üzerine çalışmak istiyorsanız düzenli olarak egzersiz yapmalısınız. Denge çalışması için, koşu mükemmel bir spordur.

 

Koşu sizin için uygun değilse, dengenizi bulmanıza yardımcı olacak, bu amaçla geliştirilmiş ekipmanlara da başvurabilirsiniz. Birçok spor mağazasında, denge tahtaları olarak adlandırılan, yarım daire şeklinde, dengesiz zemin sağlayan levhalar satılmaktadır. Bu aksesuarları, yuvarlak kısmı zemine gelecek şekilde yerleştirebilir üzerine çıkıp denge çalışması yapabilirsiniz. Bu tip ekipmanları, bazı spor salonlarında da bulabilirsiniz.

 

Dengenizi basit bir şekilde geliştirmek için, size uygulaması çabuk ve kolay egzersizler öneriyoruz:

 

  • Flamingo egzersizi: Dik bir şekilde ayakta durun, gözlerinizi uzak bir noktaya sabitleyin. Dizlerinizden birini havaya kaldırın, yapabiliyorsanız yan çevirin. 10 saniye kadar bu pozisyonda kalın, sonra gözlerinizi kapatarak bir 5 saniye daha kalmayı deneyin. Diğer bacakla aynısını yapın.

 

  • Havaya tekme atma: Sol bacağınız üzerinde dengede durun, diğer bacağınızla havaya tekme atın, sonra ayağınızı yere koymadan, arkaya doğru iki tekme atın. Öne ve arkaya doğru bu egzersizi peş peşe 4 ila 5 defa tekrarlayın ve diğer bacağa geçin.

 

  • Engelli egzersiz: Kendinize engel olarak kullanacağınız bir yastık veya minder alın. Tek ayak üzerinde zıplayın, sonra bu engel üzerinden sıçrayarak atlayın. Yeniden sıçrayın ve engelin üzerinden yeniden atlayın. Ardından bacak değiştirin.

 

  • Ters yön egzersizi: Dik bir şekilde ayakta durun, sol kolunuzu yukarı kaldırın, sağ bacağınızı gerin. 5 saniye bekleyin ve diğer yöne geçin.

 

Günlük denge egzersizleri

Günlük hayatınızda dengenizi geliştirmek için basit egzersizler yapabilirsiniz:

  • Çoraplarınızı oturmadan, tek ayak üzerinde dengede durarak giyin.
  • Basamakları, tırabzanlara tutunmadan ikişer ikişer çıkın.
  • Dişlerinizi tek ayak üzerinde dengede fırçalayın.
  • Ağzına kadar dolu bir bardağı dökmeden taşıyın.
  • Metroda, tutunmadan ayakta durun.
  • Çocuklarınızla seksek oynayın!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
YOGA
conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains

Güne nasıl zinde başlayacağınızı biliyor musunuz? Sırrımız: Tibet'in 5 hareketi. Bu yoga egzersizleri bedeninizin enerjisini harekete geçirmenizi sağlar.

(2)
YOGA

Bütün gereksiz gerginliklerden vücudunuzu arındırmaya ne dersiniz? Dengenizi yeniden bulmak ve kendinizi daha zen hissetmek için, aşağıdaki enerji veren egzersizleri her sabah yapın. Canlanmanız garanti!

(9)
SAYFA ÜST KISMI