ALINAN DOĞRU SPORTİF KARARLARA NASIL UYULUR?

(2)

Ocak ayının başında çok sayıda yeni yıl kararı alınsa da, bunlar her zaman uygulanmaz… Oysa, her birey spor yapma veya kilo verme fikri konusunda büyük umutlar taşır, ancak istemek yeterli değildir…Sportif kararlarınızı nasıl uygulayacağınızı öğrenin.

 

Yeni yıl kararlarımız niçin uygulanmaz?

Spor yapmak, kilo vermek, sigarayı bırakmak…gibi alınan yeni yıl kararları 1 Ocak'tan itibaren çoğalır. Her birey iyi bir sağlığa kavuşmak isterken form tutmak için daha fazla çaba göstermeye kendini hazır hisseder. Yalnız, gerçeklik sıkça yapılan planlara uymaz: Sporla ilgili yeni yıl kararlarına uyanların sayısı azdır. Bu durum nasıl açıklanabilir? Bunun büyük ölçüde irade eksikliğinden kaynaklandığı anlaşılıyor...

 

Ama herşey bu kadar basit değil: Araştırmacılar tembelliğimizin biyolojik kökenlerini neden olarak gösteriyorlar. İnsanın salgıladığı kimyasal maddelerin (endokanabinoidler) beynimizdeki bazı reseptörleri etkinleştirdiği, bunların da motivasyon konusunda temel bir rol oynayan sinir taşıyıcılarını kontrol ettiği söyleniyor. İşte bu yüzdendir ki yeni yıl kararlarımızı uygulama konusunda hepimiz birbirimize eşit değiliz. Yine de tembelliğimizi mazur görmemiz mi gerekir… ?

 

Sporla ilgili yeni yıl kararlarını uygulamak için tavsiyeler

Sporla ilgili yeni yıl kararlarını uygulamak için etkili bir yöntem var mıdır? Size bu konuda yardımcı olabilecek, Domyos'un spor antrenörü Pierre'in tavsiyelerine kulak verin.

 

1) Ulaşılabilir bir hedef seçmek

Niye ulaşılamayacak bir hedef seçesiniz? İmkânsızı hedeflemek hiçbir işe yaramaz; bu kendi moralini bozmak için en iyi yöntemdir. Yeni yıl kararlarınızı uygulamak ve motivasyonunuzu korumak için kendi fizik kondisyonunuza göre makul bir hedef seçin: Kilo vermek istiyorsanız, ayda 2 kilodan fazla vermeyi ummayın, bu fazlasıyla yeterlidir. Hedefiniz ne olursa olsun, hemen sonuç elde edemeyeceğinizi bilin. Hedefe kademeli olarak, yavaş yavaş, aşama atlamadan yaklaşın. Ve kendinize sunacağınız güzel mükâfatı düşünün.

 

2) Bir antrenörün yardımına başvurmak

Spora dönüş yapmak için (gerçekten!), profesyonellerle çalışmakta tereddüt etmeyin. Fitnes salonunuzda spor planlamanızı yaparken spor antrönürünüzün vereceği doğru tavsiyeleri alın. Durumu belirlemek ve kendi fizik kondisyonu hakkında durum saptaması yapmak için kişisel bir bilanço gibisi yoktur. Çevrenizde size yardım edenler olduğunda, doğru şekilde çalışmak ve hedefinize daha hızlı bir şekilde ulaşmak için elinizde her türlü imkân olacaktır.

 

3) Doğru faaliyeti seçmek

Spor yapmak hep bir angarya mı olmuştur? Yalnız, doğru faaliyeti buldunuz mu? Bol bol antrenman yaptığınız faaliyeti… Hareket etme keyfini yeniden yaşamak için, önce yaşadığınız şehirde mevcut faaliyetler hakkında bilgi edinin. Bu şekilde beklentilerinizi daha iyi bilecek ve hedeflerinize daha iyi ulaşabileceksiniz. Yalnız, grupla veya niye olmasın dış ortamda yeni dersler deneyin ve arzularınızı teste tabi tutun. Motivasyonunu korumak ve yeni yıl kararlarını uygulamak sadece fayda getirir.

 

4) Kendine zaman ayırmak

" Vaktim yok "… sürekli tekrarladığınız bir nakarattır değil mi? Sporla ilgili yeni yıl kararlarınızı uygulamak için, mutlaka bundan sıyrılmanız gerekecektir. Sporu haftalık programınıza dahil etmek için azami ölçüde çaba gösterin. Bir aktiviteye kendini vermek için sabah, öğle veya akşam, tüm fırsatlar uygundur. Spora ayrılan kısa bir süre, günün geri kalan kısmında performansınızın artmasını sağlar. Zaten, bir spor seansından sonra hiç gerçek bir rahatlık hissi duymadınız mı? Kafasındaki düşüncelerden kurtulmak, endişelerini unutmak, kendini iyi hissetmek... gerçekten önemlidir.

 

5) Bir antrenman programı yapmak

Artık spor yapmaya ve kendinize zaman ayırmaya hazırsınız. Artık, bu yeni alışkanlıkları takviminize dahil etmek için,bir antrenman programı yapın. Yeni yıl kararlarımızı uygulamak istiyorsak, doğru tempo hangisidir? Haftada en az iki kez olmak üzere, bir saat; 3 kez idealdir. Ve zamanınız yoksa veya soğukta dışarı çıkma fikri sizi korkutuyorsa, çözüm hazır: Salonunuzda spor yapın! Evet, evde her gün fitnes derslerinden naklen yararlanmanızı sağlayan ve tamamen ücretsiz bir hizmet olan Domyos Live sayesinde bu artık mümkün. Bu yeni deneyimi burada yaşamak için burada buluşalım.

 

6) Kendi hedefinin ötesine geçmek

Yeni yıl kararlarınızı uygulayabilmek için zaman içinde bu kararları mümkün olduğunca olumlu değerlendirin. Motivasyonunu korumak için olaylara iyi taraftan bakmak gerekir. Belirlediğiniz basit hedefin ötesine geçmeyi öğrenin: Kuşkusuz, belirlediğiniz bir amaca ulaşmak için spora başlıyorsunuz, ama fiziksel faaliyetin formda ve sağlıklı kalmak için mükemmel bir araç olduğunu sürekli kendinize tekrarlayın. Zihinsel durumunuz çok önemlidir: Faaliyetleri bunlardan keyif alarak, başkalarının elde ettiği sonuçlarla fazla ilgilenmeden yürütün. Her şeyden önce, kendinizi ve kendi rahatlığınızı düşünün. Zaten sonuç almanın daha kolay olacağını göreceksiniz.

 

 

 

Artık yılın bu başlangıç döneminde motivasyonunuzu korumaya yardımcı olacak birkaç tavsiyealmış oldunuz. Suya atlayın: Aldığınız yeni yıl kararlarından birini uygulamaya başlayın. Ve bundan ne gibi bir fayda sağlayacağınızı hayal edin…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
SAYFA ÜST KISMI